منتظر حذف مزاحمان ایرانسلی نباشید

آی تی انالایز , 5 آبان 1392 ساعت 12:26

اوشیدا: اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل اگرچه برای حذف خبرنگاران منتقد از تنها نشست خبری سالانه خود همه تلاشش را کرد، اما این موضوع هم مانع پرسش خبرنگاران حاضر از گوشه‌ای از ابهامات و مشکلات ایجاد شده از سوی این اپراتور نشد.


به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: از این رو انتظار مسوولان اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل برای تبدیل نشست خبری خود به چاپ رپورتاژآگهی و یک تبلیغ تمام عیار از این اپراتور در رسانه‌ها محقق نشده و تقریبا تمام رسانه‌ها تنها به درج پاسخ پرسش‌های خود اقدام کردند.
به این ترتیب شاید باید منتظر بود که سال آینده بخش دیگری از خبرنگاران از نشست این اپراتور حذف شده و رفته رفته نشست‌های ایشان با حضور چند نویسنده همسو در برخی رسانه‌ها برگزار شود.
اما یکی از موضوعاتی که بی‌شک از نگاه هیچ خبرنگار مستقلی پنهان نمی‌ماند به بازگشت پدیده مزاحمت‌های تلفنی از زمان آغاز به کار این اپراتور مربوط می‌شود. به همین جهت و بر خلاف تمام تلاش‌ها برای عدم طرح برخی پرسش‌ها، موضوع مزاحمت‌های تلفنی از طریق کاربران این اپراتور به سوال خبرنگاران تبدیل شد که پاسخ بسیار جالبی از سوی مدیر عامل اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان-ایرانسل نیز به آن داده شد.
"مدیر عامل اپراتور زرد در پاسخ به سوال علت حجم بالای مزاحمت‌های تلفنی با سیمکارت‌های ام.تی.ان-ایرانسل گفت: مزاحمت خاص این اپراتور نیست و در سایر اپراتورها نیز این موضوع وجود دارد و آیین‌نامه خاص خود را دارد که طبیعتا با این موضوع مطابق با آیین‌نامه برخورد خواهد شد."
این پاسخ یعنی آب پاکی روی دست مردمی که از مزاحمت‌های برخی مشترکان این اپراتور در رنج و عذاب بوده و بخش عمده‌ای از وقت، انرژی و هزینه پلیس، نهادهای نظارتی و محاکم قضایی سراسر کشور نیز کماکان باید صرف رسیدگی به شکایات مزاحمان ایرانسلی شود.
اما درباره پاسخ مدیرعامل اپراتور زرد باید گفت، ظاهرا وی بر این تصور است که کشف بزرگی کرده‌ که مزاحمت تلفنی خاص ایرانسل نیست! که در پاسخ به ایشان باید گفت، بله حق با شماست آقای مدیر عامل! اما در خصوص این که مزاحمت تلفنی با آغاز به کار این اپراتور به کشور بازگشت، این که مزاحمت‌های تلفنی مشترکان این اپراتور با اختلاف بسیار فاحشی در صدر مزاحمت‌های تلفنی است، این که روزانه پرونده‌های متعددی از بابت شکایت از کاربران این اپراتور گشوده می‌شود، این که پلیس،‌ آتش‌نشانی، اورژانس‌های کشور به کرات از مزاحمان ایرانسلی نام می‌برند را چه می‌گویید؟
آقای مدیر عامل! چرا همیشه مزاحمان شما باید رتبه نخست کشور را کسب کنید؟ و چرا آقای وزیر و رگولاتور به شما با همه این مشکلات عنایت دارند، همه را متعجب کرده است.
مدیرعامل اپراتور زرد در بخش دوم صحبت‌های خود نیز از کشف بزرگی خبر داده‌اند که موضوع مزاحمت‌های تلفنی آیین‌نامه خاص خود را دارد که طبیعتاً مطابق آیین‌نامه برخورد خواهد شد. عجبا! ما تصور می‌کردیم مملکت هیچ قانون و پیش‌بینی در این خصوص نداشته و خبرنگاران نیز از آن سوی آبها آمده‌اند که چنین سوالات ناپخته‌ای می‌کنند!
به این ترتیب و با این مدل پاسخ دادن ایشان، نباید منتظر حذف مزاحمان ایرانسلی باشیم. چرا که وی مزاحمت را متوجه همه اپراتورها دانسته و معتقد است قانون هم پیش‌بینی شده است! از این رو ایشان نمی‌خواهند بپذیرند که برخی سیمکارت‌های این اپراتور بدون ثبت نام‌ و نشانی مشترک به سهولت فروخته می‌شوند. همچنین ایشان نمی‌خواهند بپذیرند که برخی سیمکارت‌های اپراتور زرد بدون تایید صحت مدارک به مشترکان واگذار شده و بعضاً با دریافت کپی شناسنامه فردی که شاید حتی در قید حیات نیز نباشد، می‌توان یک سیمکارت گرفت و زندگی مردم را به هم ریخت و میلیاردها تومان هزینه‌ هم روی دست بیت‌المال گذاشت.
البته باید از مسوولان سازمان رگولاتوری نیز در این خصوص تقدیر و تشکر ویژه کرد. بماند که مدیران این سازمان سابق بر این اپراتور زرد را به عنوان اپراتور اول! کشور هم تعیین کردند.
اگرچه مدیریت رگولاتوری حالا تغییرات اندکی کرده اما بهتر است مدیران این نهاد نظارتی به جای آنکه همه توان خود را روی تنبیه مخابراتی‌ها بگذارند، اندکی هم متوجه اپراتور زرد باشند. به این ترتیب که در قوانین و مقررات مربوط به واگذاری سیمکارت‌ با اطلاعات غلط و ناقص بازنگری کرده و جرایم سنگینی از این بابت برای اپراتور مورد نظرشان در نظر بگیرند.
در غیر اینصورت شاید باید مردم و رسانه‌ها برای حل ریشه‌ای این مشکل سراغ نهادهای دیگری بروند. چرا که به نظر می‌رسد با تغییر دولت هم تغییری در رویه برخورد با این اپراتور قرار نیست ایجاد شود. پس بهتر است بگوییم آقای وزیر چشم شما روشن.


کد مطلب: 15113

آدرس مطلب: https://www.oshida.ir/vdcae6n6.49nm615kk4.html

اوشیدا
  https://www.oshida.ir