علیرغم نیاز منطقه؛

حذف عملیات اجرایی پل روگذر در بلوار شهید نوری/ حذف تقاطع ها و زیرگذر ها امری عادی در اداره شهرسازی زابل

11 بهمن 1396 ساعت 10:25

شنیده ها حکایت از آن دارد که علیرغم نیاز شدید منطقه عملیات اجرایی پل روگذر در بلوار شهید نوری و تقاطع روستایی حذف می شود.


به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ کمربندی آیت الله سیستانی کلنگ احداث آن ۱۰ سال قبل بر زمین زده شده اما همچنان ناتمام بر زمین مانده و در حالت ورود ممنوع به سر برده می شود‌.


با راه اندازی کمربندی آیت الله سیستانا علاوه بر کنترل و کاهش ترافیک از تصادفات و در کنار آن خسارات مالی و جانی نیز به طور عمده کاسته خواهد شد.

علیرغم گذشته ۱۰ سال از عمر کلنگ زنی کمربندی آیت الله سیستانی سرنوشت آن در هاله ای از ابهام است و اراده ای برای تکمیل آن وجود ندارد.

شنیده ها حکایت از آن دارد که در خصوص پروژه کمربندی زابل، علیرغم وجود تقاطع های زیاد در این محور، راه وشهرسازی به بهانه های واهی در اجرای دوربرگردان ها کوتاهی کرده و خبرها از حذف عملیات اجرایی پل رو گذر در بلوار شهید نوری و تقاطع روستایی است که این خود یک فاجعه است.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای زابل در پست اینستاگرامی خود نوشت: متاسفانه در خصوص پروژه کمربندی زابل، علی رغم وجود تقاطع های زیاد در این محور، راه وشهرسازی به بهانه های واهی در اجرای دوربرگردان ها کوتاهی کرده است و خبرها از حذف عملیات اجرایی پل رو گذر در بلوار شهید نوری و تقاطع های روستایی دارد و این یعنی فاجعه!!

علی عالی ادامه داد: محور کمربندی زابل در عرض متوسط، ۸۰ متر و در طول ۲۰ کیلومتر توسط راه و شهرسازی تملک شده است.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر در دو لاین تهیه طرح شده است که حدودا ۱۳ تقاطع روستایی و دو تقاطع با جاده اصلی نهبندان و زاهدان به صورت روگذر دارد و حدود ۶۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عالی ادامه داد: برای احداث این کمربندی حدود ۶ میلیارد تومان بدهی به مردم و دو میلیارد تومان به پیمانکار و جهت تکمیل آن ۲۰میلیارد تومان مورد نیاز است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علت عدم بهره برداری کمربندی، عدم تکمیل ساخت آن به خصوص تقاطع های آن با محورهای روستایی است.

وی اظهار کرد: اخیرا باتوجه به منفک شدن راهداری از راه و شهرسازی دوستان راه و شهرسازی تمایل زیادی به رها کردن پروژه به حالت خود یا تحویل ناقص آن دارند در این صورت باید منتظر کشتار هر روز، مردم در آن باشیم.

عالی ابراز کرد: حذف تقاطع ها وزیرگذر ها و ایمن سازی در اداره کل راه وشهرسازی امری طبیعی شده است به طوری که زیرگذر محمداباد هراتی در محور زاهدان و اجرای ۲۰ متری های اطراف بزرگراه مثال بارز این موضوع است.

وی اذعان کرد: حال با طرح موضوع تحویل پروژه ناتمام کمربندی به اداره راهداری بوی ناخوش تضییع حقوق مردم می اید، پس برای احقاق حقوق مردم شهرت قدمی بردار.

انتهای پیام


کد مطلب: 63040

آدرس مطلب: https://www.oshida.ir/vdccxxqe.2bq108laa2.html

اوشیدا
  https://www.oshida.ir