گزارشی از وضعیت جاده مواصلاتی بی کیفیت میان دو شهر؛

جاده ای که در پیچ و خم شهری یا روستایی بودن گیر کرده/ تفکیک اداره راه و راهداری مانعی جهت تعریض محور زابل به نیمروز

16 مهر 1396 ساعت 7:12

داشتن جاده مناسب و استاندارد از حقوق مسلم شهروندان به شمار می رود که نبود آن تاثیرات منفی بسیاری در برخواهد داشت.


به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ وقتی محورهای مواصلاتی از استاندارد لازم برخوردار نباشند به طور حتم حوادث تاسف باری رخ خواهد داد.

متاسفانه تاکنون تصادفات مرگباری در محورهای مواصلاتی سیستان به دلیل عدم استاندارد بودن جاده ها و بی احتیاطی رانندگان رخ داده و علیرغم هشدارهای فراوان همچنان جاده های سیستان قربانی می گیرد.

جاده زابل به ادیمی محور وصل کننده شهرستان زابل به نیمروز می باشد که هر روز شمار زیادی از مردم منطقه از این جاده تردد می کنند اما با این حال این جاده از استاندارد لازم برخوردار نیست.

محور زابل به ادیمی دارای چندین معارض است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیمروز عنوان کرد: جاده زابل به ادیمی هنوز یک جاده روستایی محسوب می شود و برابر مقررات دارای یک حریم خاصی است بنابراین اینگونه جاده ها همیشه معرضانی داشته و دارد.

گنجعلی به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: دو معارض سخت گیر این جاده درست مقابل کارخانه آویسا پارسه کنار کانال و دیگری در روستای کمالی می باشند، که محورهای اصلی جاده را با مشکل مواجه کرده اند.

وی افزود: اما این معارضان و یا روستایی بودن جاده به آن معنا نیست که ما از تعریض جاده دست بکشیم ما با تمام توان این مشکلات را رفع خواهیم کرد و اگر فعلا اقدامی رخ نمی دهد به دلیل نتایج ارسال نمونه مصالح و خاک به آزمایشگاه مکانیک خاک هستیم اگرچه مصالح از بهترین نوع انتخاب شده اما مستلزم نتیجه آزمایشگاه است.

گنجعلی ادامه داد: تفکیک ادارات به دو اداره راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی دیگر از دلایل به تعویق افتادن تعریض بوده که تا نقل و انتقال اسناد ما از طریق اداره برق توانستیم مراحلی از خاک ریزی جاده را انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: خاک ریزی فعلی فقط برای مسطح کردن جاده انجام گرفته زیرا که کار باید اصولی و فنی انجام شود، و اگر ما بدون در نظر گرفتن این نکات پیش برویم قطعا با مشکلات بدتری مواجه خواهیم شد.

روکش ساده بر جاده زابل به ادیمی کشیده می شود

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیمروز گفت: پس از خاکریزی طی دو عملیات دیگر خاکریزی با استفاده از توان تمامی ماشین آلات حوزه سیستان استارت کار در همین ماه زده می شود، تا یک روکش ساده یا به اصطلاح یک مسکن کشیده شود و این روکش با ماندگاری چند ساله فرصت را به ما خواهد داد تا با تامین اعتبار لازم دیگر اقدامات تعریض انجام گیرد.

گنجعلی اظهار کرد: این بزرگراه بدون دور برگردان می باشد برای رفع مشکل آرامستان و ساکنین روستاها کنار جاده ای در نظر گرفته ایم که با همکاری بخشداری و تعاملی که با شهرداری داریم این کنار جاده ها احداث شود.

دهیاران درخواست خود برای پل هوایی را ارائه دهند

گنجعلی بیان کرد: برای مشکل عابران پیاده دهیاران هر روستا می توانند از همین فردا اقدام به درخواست پل هوایی از طریق بخشداری های هر بخش کنند تا با پیگیری این اداره و بخشداری قبل از پایان تعریض این پل ها نصب شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیمروز افزود: درب دفتر این اداره بر روی تمامی شهروندان در خصوص پاسخگویی باز است و مشتاقانه منتظر سوالات و انتقاد هستم و این طرز فکر که تعریض جاده به فراموشی سپرده شده را از ذهن خود پاک کنند.

وی تاکید کرد: از ریختن نخاله های ساختمان ها در کنار جاده ها خودداری کنند احداث جاده برروی این نخاله ها غیر اصولی می باشد و تنها جاده را خراب و مشکلاتی را برای ما و همکارانمان ایجاد می کند در صورت مشاهده از فرد مختلف مثل عکس و یا ارسال شماره پلاک خودرو خاطی ما را کمک کنند.

گنجعلی اضافه کرد: در پایان از شهروندان شهرستان نیمروز درخواست دارم در حفظ تابلو ها و دیگر علائم جاده ای نهایت همکاری را با اداره حمل و و نقل جاده ای داشته باشند زیرا نبود هریک از این تابلوها منجر به تصادف خواهد شد.

طرح دو بانده کردن جاده نیمروز در دستور کار قرار دارد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیمروز عنوان کرد: طرح دوبانده شدن جاده زابل به ادیمی مربوط به چند سال گذشته نیست زیرا که هیچگونه در خواستی مبنی بر تعریض کردن این جاده به اداره کل راه و شهرسازی ارائه نشده بود بلکه اولین درخواست توسط فرماندار فعلی پس از یکماه از شروع کار به اداره کل راه شهرسازی شده و با پیگیری فرماندار شهرستان نیمروز این طرح تصویب و آماده اجرا شده است.

پودینه به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: در همان مراحل اولیه قیر و شن خریداری و دپو شده تا پس از زیر سازی اقدامات لازم انجام شود علیرغم درخواست برخی افراد مبنی بر روکش کردن آسفالت فعلی فرماندار سعی بر تصویب طرح کرده زیرا روکش آسفالت هزینه ای اضافه است و طرح از دستور کار خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اصرار فرمانداری این طرح تصویب شده و مراحل زیر سازی آغاز شده اما به دلیل اینکه برخی از روستائیان حاشیه جاده معترض و شکایت کردند طرح متوقف شده و توقف این طرح با تفکیک شدن دو اداره حمل نقل جاده ای و راه و شهرسازی همراه می باشد و برابر وظایف تعریف شده این ادارات این طرح از حیطه کاری این اداره خارج و به اداره راهداری و حمل نقل جاده ای تحویل شده است.

وی تصریح کرد: اداره راه با جدیت تعریض جاده را با اندک اعتبار تخصیص یافته کلید زده و علیرغم اینکه با مشکلاتی روبرو بوده تیر برق های روستاهایی مثل حسین آباد را جابجا کرده و با شکایتی مبنی بر خسارت وارد کردن به باغهای حاشیه جاده روبرو شده است.

پودینه تاکید کرد: این قول را به شهروندان می دهم که چه این وظیفه به عهده این اداره باشد چه به عهده دیگر همکاران، فرماندار با جدیت پیگیر طرح می باشد و به زودی موانع رفع می شود.

انتهای پیام


کد مطلب: 61539

آدرس مطلب: https://www.oshida.ir/vdcdnk09.yt0fs6a22y.html

اوشیدا
  https://www.oshida.ir