تکدیب ثبت نمره در کارنامه دانش‌آموزان ابتدایی

خبرگزاری فارس , 25 فروردين 1394 ساعت 14:23

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازتاب گسترده خبری با موضوع بازگشت نمره به کارنامه دانش‌آ‌موزان ابتدایی در رسانه‌ها، گفت: موضوع ثبت «نمره در کارنامه دانش‌آموزان ابتدایی» صحت ندارد.


به گزارش پایگاه خبری اوشیدا" محمد دیمه ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تبیین ویژگی ارزشیابی کیفی توصیفی درخصوص دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: هدف این نوع ارزشیابی کمک به بهبود یادگیری و تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیم گیری درباره ارتقای دانش‌آموز است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازتاب گسترده خبری با موضوع بازگشت نمره به کارنامه دانش‌آ‌موزان ابتدایی در رسانه‌ها، گفت: موضوع ثبت «نمره در کارنامه دانش‌آموزان ابتدایی» صحت ندارد.

وی با بیان اینکه در این شیوه ارزشیابی ترکیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز متصور است، تأکید کرد: معلم با عنایت به وظیفه خطیر پاسخگویی ، گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) با همان بازخورد پایانی را در دو یا سه نوبت از سال تحصیلی (دی ماه/خردادماه و در صورت لزوم شهریورماه) با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموز و بااستفاده از شواهد و اطلاعات کتبی ، عملی و شفاهی جمع آوری شده در پوشه کار و سایر مستندات مثل رویداد نگاری، دفتر مدیریت فرایندهای یادگیری ، آزمون‌های مدادکاغذی و در راستای اهداف ذکر شده، جهت ارائه به ذی نفعان (والدین، دانش‌آموز و مدیریت مدرسه) تکمیل می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مبنای قانونی اقدامات معلمان درخصوص شرایط ارزشیابی را مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش خواند و افزود: معلمان باید کارنامه‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس های رتبه‌ای (فرم ب ) کامل کنند.


کد مطلب: 37302

آدرس مطلب: https://www.oshida.ir/vdcewx8x.jh8f7i9bbj.html

اوشیدا
  https://www.oshida.ir