پایگاه خبری اوشیدا - آخرين عناوين استان :: نسخه کامل http://oshida.ir/City Thu, 18 Oct 2018 11:47:47 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://oshida.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری اوشیدا http://oshida.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری اوشیدا آزاد است. Thu, 18 Oct 2018 11:47:47 GMT استان 60 قطعی 3 ساعته آب در روستاهای شهرستان زابل http://oshida.ir/vdcaa0ni.49nyi15kk4.html محمد رضا بختیاری در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: به علت شکستگی لوله آب، روستاهای ارباب و امامیه به مدت 3 ساعت، به قطعی آب مواجه هستند. مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان زابل گفت: از ساعت 11 صبح تا ساعت 14 آب روستاهای نام برده به علت تعویض لوله آزبست ۲۰۰ ازمحدوده شهر بنجار و تیپ علی اکبر(ع) قطع می باشد. وی ادامه داد: با توجه بهاهمیت این موضوع، در اسرع وقت آب روستاهای امامیه و ارباب، در روز جاریی وصل خواهد شد. انتهای پیام/ ]]> استان Thu, 18 Oct 2018 08:08:20 GMT http://oshida.ir/vdcaa0ni.49nyi15kk4.html جاده مرگ همچنان جان می گیرد/فوت یک نفر در جاده زابل به زاهدان http://oshida.ir/vdcb9zb0.rhba0piuur.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا، جاده زابل به زاهدان یکی از حادثه خیز ترین جاده های استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود. خطرات ناشی از، وجود شتر در وسط جاده و همچنین، سرعت بالای برخی از خودروها باعث شده است تا در سال های اخیر این جاده به جاده مرگ مشهور شود. در دو روز گذشته در پی دو تصادف ، تعداد 14 نفر از هموطنانمان در این جاده مصدوم شدند.به گفته روابط عمومی فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل، برخورد خودرو سمند و پژو در روز سه شنبه، باعث مصدومیت، 8 نفر در این جاده گردد. همچنین در روز گذشته نیز واژگونی یک خوردو پژو پارس باعث مصدومیت دو نفر و کشته شدن یک تن دیگر شد. به گفته روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان هامون، در این حادثه یک نفر بر اثر جراحت وارد شده فوت کرده است. همچنین در سال گذشته نیز برخورد یک خودرو سواری با تریلی حامل بار، در جاده زابل به زاهدان باعث شد تا 5 نفر از هموطنانمان در این حادثه کشته شوند. خطرات جاده مرگ هر ساله، گریبان چند خانواده سیستانی را می گیرد، و این در حالیست که بزرگراه زابل به زاهدان، هم اکنون پس از 12 سال به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. با اتمام این پروژه می توان، کاهش قابل توجهی از تصادفات در جاده زابل به زاهدان را پیشبینی کرد، اکثر تصادفات بر اثر نبود زیرساخت در جاده های سیستان و بلوچستان است. گفتنی است که پروژه بزرگراه زابل به زاهدان، 12 سال قبل آغاز ، و تا کنون 91 کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است. انتهای پیام/ ]]> استان Thu, 18 Oct 2018 08:08:20 GMT http://oshida.ir/vdcb9zb0.rhba0piuur.html بزرگراه زابل به هیرمند در انتظار تامین اعتبار/مهمترین پروژه جاده ای سیستان 40 ساله می شود؟ http://oshida.ir/vdcjaaem.uqexmzsffu.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ سهولت در امر تردد خودروها امروزه با توجه به افزایش چشمگیر این وسیله نقلیه، امری ضروری در کشور محسوب می شود. در استان هایی به خصوص استان سیستان و بلوچستان که وسایل حمل و نقل عمومی کمتر دیده می شود و یا به طور کل اصلا وجود ندارند، رسیدگی به جاده های برون شهری با جدیت بیشتری باید دنبال شود. یکی از جاده های پر تردد در شمال سیستان و بلوچستان، بزرگراه زابل به شهرستان هیرمند است، سالانه به دلیل عرض کم جاده اصلی و همچنین وجود روستاهای پر جمعیت در این جاده شاهد تصادفات و همچنین کشته شدن بسیاری از هموطنانمان در این جاده هستیم. بزرگراه زابل به شهرستان هیرمند، که با هدف کاهش تصادفات و همچنین سهولت در امر تردد از 10 سال قبل کلنگ احداث آن به زمین خورد تا کنون 50 درصد آن زیر سازی شده است. اگر با همین روند مسئولین امر احداث این جاده را پیش ببرند، طی 10 سال آینده زیر سازی این بزرگراه به اتمام می رسد، با حسب یک محاسبه سرانگشتی و با توجه به کندی کار، طی 40 سال بزرگراه زابل به شهرستان هیرمند به اتمام خواهد رسید. بزرگراه زابل به شهرستان هیرمند، ادامه پروژه زاهدان به زابل و به دوست محمد است، که کلنگ ساخت آن در سال 87 به زمین زده شده است. به گفت مهدی پارسی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از 230 کیلومتر طول مسیر بزرگراه زاهدان - زابل- دوست محمد تاکنون 91 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و 64 کیلومتر دیگر نیز دردست اجرا است تاکنون 180 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بزرگراه زاهدان - زابل- دوست محمد هزینه شده و 300 میلیارد تومان دیگر برای اتمام کامل این طرح مورد نیاز است. گرچه در سال گذشته، جاده قدیمی و اصلی، مسیر زابل به هیرمند مجدداً پس از سه دهه آسفالت شد، اما، وجود روستاهای پر جمعیت و همچنین وجود مدارس در حاشیه جاده همواره خطراتی را برای افراد به وجود آورده است. از جمله مدارسی که روزانه خیل عظیمی از دانش آموزان در ابتدای صبح به مدارس مراجعه می کنند، می توان به مدارس روستای شندل، اشاره کرد، که در حاشیه،جاده اصلی قرار دارند. محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند در گفت وگو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: بزرگراه ، زابل به شهرستان هیرمند به جهت کاهش تصادفات از اهمیت بالایی برخوردار است. وی با بیان اینکه این پروژه نیازمند به تامین اعتبار می باشد،افزود: کل مسافت این جاده به سی کیلومتر می رسد که 46 دهانه پل نیز بر روی آن باید احداث شود. فرماندار شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: تا کنون 18 کیلومتر از این جاده زیر سازی شده است. با این حال ، در سال 87 این پروژه فعالیت خود را آغاز کرد و با اعتبار 40 میلیارد تومان، قرار بود ظرف 5 سال به اتمام برسد، که با روی کارآمدن دولت یازدهم، پروژه به طور کل به خواب زمستانی فرو رفت. انتهای پیام/ ]]> استان Thu, 18 Oct 2018 07:11:59 GMT http://oshida.ir/vdcjaaem.uqexmzsffu.html بحرانی که سالهاست سیستان را تهدید می کند / وقتی مسئولین کشوری به اعداد و ارقام اکتفاء می کنند http://oshida.ir/vdciqyaq.t1a5q2bcct.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ سیستان بیش از دو دهه است که با بحرانی جدی در زمینه زیست محیطی روبروست و در این مدت تلاشهای بسیار زیادی از سوی مردم ، گروها و ثمن های خاص ، فعالین اجتماعی و برخی مسئولین برای حل مشکل صورت گرفته است ، اما با تمام‌این تلاشها نه تنها تغییری در کنترل و مدیریت بحران شکل نگرفته ، بلکه روزبروز افزون و مشکلات بیشتر و بیشتر شده است . شاید یکی از دلایل بروز مشکلات عدیده سیستان در وهله نخست عدم‌پذیرش اصل مشکل بعنوان یک تهدید جدی است که شاید کمتر به ان توجه شده و با امید به آینده ای روشن این زمان طولانی سمری شده است . باید بپذیریم این روزها مشکلات بسیار زیادی در تمام ابعاد معیشتی ، اقتصادی و سلامت در سیستان وجود دارد به طوریکه قشر عظیمی از مردم خصوصا در روستاها با آن درگیر و زندگیشان مختل شده است ودر این بین آنچه مردم بیشتر از آن رنج می برد، عدم توجه و نظارت بر معیشت ، اشتغال جوانان ، بیکاری عامه مردم ، خشکسالی و وعدم توجه جدی به مسئله تالاب هامون و چندین و چند مشکل حاد دیگر است که متاسفانه در این سالها در سطح وسیعی در سیستان درحال گسترش است . در کنار تمامی این مشکلات از همه مهمتر فقر مطلقی است که متاسفانه بعنوان یک پدیده سوء و فراگیر روز به روز در حال گسترش است ، و علیرغم آشنایی همه به این پدیده دردناک ، هیچگونه راهکار علمی و عملی برای رفع آن جز خدمات نهادهای حمایتی وخیریه ها و خیرین که نقش مسکن را بصورت مقطعی ایفاء می کند، آنگونه که شایسته مردم است صورت نگرفته تا بصورت ریشه ای مشکلات را حل کند . البته این یک حقیقت غیر قابل انکار است که سیستانیان در زمره صبور ترین مردمان هستند و این صبر و متانت ، نشات گرفته از اعتقادات خاصی است که از گذشتگان و نیاکان خود در پیروی از ولایت و اطاعت پذیری به ارث برده اند ، تا انجا که کلانتری رئیس محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور در دیداری که اخیرا از سیستان داشتند نیز به شرایط نگران کننده استان سیستان و بلوچستان و احتمال نابودی حیات در این زمینه اشاره کرد . کلانتری در این رابطه می گوید(سیستان با توجه به شرایط حاکم ناشی از خشکسالی‌های پی درپی و عواقب آن به منطقه‌ای خاص از نظر زندگی و غیر قابل تصور در جهان از نظر دوام انسان‌ها تبدیل شده، به طوری که در صورت فراهم نشدن امکانات و نرسیدن به این منطقه، مردم دوام نمی‌آورند) آنچه در چند روز گذشته از زبان معاون رئیس جمهور در سیستان بیان شد ، خاص بودن مردم در مواجهه با مشکلات است و شاید بیان واقعیتهای که در چند سال اخیر برخی مسئولین آن را کتمان و جرات بیان آن را نداشتند و همواره مردم‌را با قول احیای دوباره هامون و وعده و نویدهای بی پایه و اساس دلخوش داشتند . گرچه این نوع نگاه مسئولین را از جهاتی باید مثبت ارزیابی کردو ستود ، اما اینکه چرا با شناختی که از شرایط متطقه داشتند اقدامی موثر صورت نگرفته خود جای سوال دارد تا شخص اول زیست محیطی کشور اینگونه از آن تعبیر کند که به ضعم بسیاری این اظهار نظر ناشی از عدم توجه مسئولین امر به مقوله تالاب هامون و تامین آب منطقه در مقایسه با دیگر تالابهای مشابه و تخصیص ردیف اعتباری برای آنها در سهم خواهی تالاب هامون خواهد بود . هامونی که به عقیده بسیاری از کارشناسان بعد از کشاورزی مهمترین شریان حیاتی مردم منطقه سیستان به منظور بهره برداری از منابع آن محسوب می شود و مردم بیش از دو دهه انتظار احیای دوباره آن را هر روز به انتطار مانده اند ، حالا با نگاه دیگر نا امید از هر اقدامی به دنبال گزینه هایی جایگزین خواهند بود که بطور حتم‌ بجای توجه به مولدهای جایگزین که نتیجه آن با پرداخت تسهیلات و شکست پذیری طرحها به دلایل گوناگون که جز ، تعدادی اندک نتیجه ای نداشته، به دنبال مهاجرت از سیستانی باشند ، که به تعبیر مقام‌معظم رهبری تنگه احد نام گرفته است . دکتر کلانتری ویا بسیاری دیگر نیک می دانند که مردم سیستان از کشاورز گرفته تا دامدار و صیاد ، بیش از دو دهه است که سخترین مشکلات را تحمل کرده اند و به نان خشکی قانع اند و شاید تحولات موجود و آنچه دیگران از تصویب آن ذوق زده می شوند در تغییر زندگی این مردم اثرگذاری مطلوبی نداشته باشد، زیرا همانگونه که در شرایط کنونی برخی از فرصتهای این مردم با تسلط افراد بر چرخه اقتصادی با شگردهای خاص و نفوذ کسانی که به شیوه های نامتعارف از آن سود می برند نادیده گرفته می شود و در ادامه این روند ادامه خواهد داشت تا مردم عادی از تمام منفعتها بی بهره بوده و تنها باید در حکم کارگر در خدمت این افراد باشند . متاسفانه یکی از معضلات مهم در جامعه امروزی ما انکار و عدم قبول واقعیتهاست ، آنچه ما می بینیم و می شنویم اما خودمان بعنوان کسانی که در قبال رفع آن مسئولیت مستقیم داریم ، باور نداریم و هر بار سعی می کنیم به شیوه های گوناگون موضوعات مهم را کم اهمیت جلوه داده و برای فرار از عدم پاسخگویی در قبال جامعه ای که مسئولیت خدمت به آن را پذیرفته ایم، بی تفاوت باشیم و گاها در مواجهه با برخی موارد به گونه ای برخورد می کنیم که همه چیز روال عادی دارد و مردم در ناز و نعمت اند در حالی که عمق فاجعه وسعتر از حد تصور است و تا زمانی که ما خودمان به این باور نرسیم و مردم را در بیان واقعیتهای تلخ زندگیشان در مواجهه با مسئولین تراز اول کشور آزاد نگذاریم ، در صدد رفع آن بر نخواهیم آمد و و بدون توجه به نیاز احاد افراد حامعه ، تنها صورت مسئله را پاک خواهیم کرد کما اینکه در این چند ساله هم هیچ اتفاق خاصی در تغییر روند زندگی و معیشت مردم نیفتاده است و شاید آقای کلانتری و خیلی های دیگر این را نداند که هزار دامدار و صیادی که تنها منبع درآمدشان تالاب هامون بوده است ، در این سالها چگونه و از راهی تامین معاش می کنند. در واقع هیچ چیز سخت تر و دشوار تر از این نخواهد بود که خودمان ، خودمان را با توجیهات و قولهای غیر منطقی و غیر عقلانی فریب دهیم و یک واقعیتهای مهم را کتمان کنیم . باید گفت جامعه امروز سیستان به بیماری شبیه است که اگر بصورت اورژانسی به آن رسیدگی نشود بیشتر شیوع پیدا کرده ودر نهایت کل جامعه را در بر خواهد گرفت ، زیرا افراد قادر نخواهند بود مایحتاج اولیه زندگی را در کنار مشکلات بهداشتی ودرمانی که به واسطه شرایط بد جوی گسترش فزاینده ای یافته است را تامین کنند و این خود معضلی مهم در شیوه ناهنجاری های اجتماعی است که باید بیشتر بدان توجه شود و کسانی که در راس هرم مدیریتی قرار دارند باید با آسیب شناسی در صدد رفع و رهایی از این بحران برآیند . درپایان باید متذکر شد با ایمان به قدرت لایزال باریتعالی و با ایمان به این آیه شریفه که : "ید الله فوق ایدیم " است ، صرف نظر از این گفته معاون رئیس جمهور که:( مردم باید قبول کنند که هامون دیگر آن هامون پرآب سال‌های گذشته نخواهد بود و این اتفاق هیچ زمان نمی‌افتد) بدون شک تالاب هامون دوباره احیا و زندگی درسیستان جریان خواهد داشت ، همانگونه که در سال ۶۹ در مدت زمان کمتر از ۲ روزه کل سیستان به زیر آب رفت . پس با توکل به خداوند و دعای خیر مردم باز هم دهه ۶۰ و ۷۰ دیگری در سیستان تکرار خواهد شد . یادداشت : ناصر صیاد ]]> استان Thu, 18 Oct 2018 04:41:36 GMT http://oshida.ir/vdciqyaq.t1a5q2bcct.html قیمت خودرو کمی کاهش یافت http://oshida.ir/vdchmqn-.23nk-dftt2.html قیمت انواع خودرو داخلی در بازار تهران امروز نسبت به روز گذشته بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان کاهش یافت. پراید 111 و تینا 2 امروز در بازار خودرو با 500 هزار کاهش به ترتیب به قیمت 35 میلیون و 43 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. پژو 405 هم که روز گذشته به قیمت 51 میلیون تومان معامله شد امروز با کاهش 1.5 میلیون تومانی به قیمت 49 میلیون و 500 هزار تومان رسید. قیمت 206 تیپ 2 و 206 تیپ 5 نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و این دو خودرو به ترتیب با قیمت 59 و 68 میلیون تومان معامله شد، اما 207 دنده‌ای در مقایسه با روز گذشته با یک میلیون تومان کاهش قیمت در بازار امروز به قیمت 85 میلیون تومان معامله شد. قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷.۰۷.۲۴ ردیف نوع خودرو قیمت کارخانه (ریال) قیمت بازار (ریال) ۱ پراید ۱۱۱ ۲۲۴.۹۲۰.۰۰۰ ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲ پراید ۱۳۱ ۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ۳ پراید ۱۵۱ ۲۳۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ۴ تیبا ۲ ۳۰۳.۸۹۰.۰۰۰ ۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ۵ چانگان ۷۴۹.۵۲۰.۰۰۰ ۱.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۶ پژو ۴۰۵ ۳۲۹.۴۴۶.۰۰۰ ۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰ ۷ پژو SLX ۳۵۱.۰۵۹.۰۰۰ ۵۶۵.۰۰۰.۰۰۰ ۸ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۴۷.۴۵۲.۰۰۰ ۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ۹ پژو پارس ۴۰۵.۹۵۷.۰۰۰ ۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰ پژو پارس TUS کلاس ۱۳ ۴۲۴.۸۱۰.۰۰۰ ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۱ ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶۲.۸۶۰.۰۰۰ ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲ ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱۹.۴۲۰.۰۰۰ ۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۳ ۲۰۶ وی ۸ صندوقدار ۴۲۷.۶۳۱.۰۰۰ ۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۴ سمند LX ۳۳۵.۳۵۴.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ۱۵ سمند EF7 ۳۴۳.۳۸۲.۰۰۰ ۵۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ۱۶ سمند دوگانه کلاس ۱۶ ۳۶۶.۱۶۰.۰۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۷ دنا دنده ۴۶۹.۸۹۴.۰۰۰ ۷۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ۱۸ دنا پلاس اتوماتیک ۵۳۲.۶۵۸.۰۰۰ ۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۹ ۲۰۷ دنده ۴۷۱.۲۸۳.۰۰۰ ۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰ برلیانس ۳۳۰ اتوماتیک موتور ۱/۶ ۶۶۴.۸۱۰.۰۰۰ ۱.۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۱ برلیانس ۳۲۰ اتوماتیک موتور ۱/۶ ۶۳۷.۴۱۰.۰۰۰ ۱.۰۷۰.۰۰۰.۰۰۰ انتهای پیام/ب ]]> استان Wed, 17 Oct 2018 08:15:58 GMT http://oshida.ir/vdchmqn-.23nk-dftt2.html 80 گروهک تروریستی در پاکستان منتظر اقدام ایران/ روحانی از بی‌اثری تحریم می‌گوید، آخوندی از «تیر تحریم‌ها»! http://oshida.ir/vdcgnu93.ak9tn4prra.html خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید. *** کنایه عضو شورای شهر به عزاداران حسینی؛ عوارضی که مردم می‌دهند باید صرف رفاهشان شود! «شهربانو امانی»، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز پیرامون کمک شهرداری به هیئت‌های عزاداری؛ در پاسخ به این سؤال که «یعنی معتقدید باید با کاهش کمک به هیات‌ها و مراسم‌های مذهبی به صفا و محتوای آن افزوده می‌شود؟» گفته است: بله؛ هراندازه در بحث فرهنگی و دینی جامعه دخالت نکنیم، آن اقدام مردمی، ارزان‌تر، تاثیرگذارتر و با عشق بیشتر برگزار می‌شود. او همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه و هنگامی که آرمان امروز از امانی می‌پرسد «در نهایت شما معتقدید رنگ و بوی دولتی و حکومتی به عزاداری‌ها دادن از تاثیرگذاری آن کم می‌کند. درست است؟» ضمن ارائه توضیحاتی تصریح کرده است: «با توجه به تجربه‌ای که داشتم هر زمانی که در امور دخالت شده، هیچ کمک به جامعه نشده است. البته شهرداری هم به عنوان مدیریت محلی به عنوان مثال به آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی و علمی کمک می‌کند. بنابراین برای عزاداری هم کمک می‌کند. اما این موضوع که عده‌ای با القاب، توهین و تهمت‌های مختلف حق شهروندان را در اعمال مدیریت شهری و رأی اعضای شورا تحت تاثیر قرار دهند کار صحیحی نیست. چرا که وقتی خودشان نیستند، می‌گویند دیگران بی‌دین هستند که این موضوع کاملا مخالف نظر دین است، زیرا هر شخصی خود را بهتر می‌شناسد و با قضاوت به دیگران تهمت بزند. در واقع این موضوعات شاخص خط‌کش دین نیست؛ خط‌کش دین عدل و انصاف است، خط‌کش دین حق‌الناس است و حق‌الناس به معنای آن است که شهروندان عوارضی که به شهرداری می‌دهند باید برای رفاه حال و حل مشکلات شهری‌شان صرف شود…»[1] *در وهله اول باید به خانم امانی یادآوری کنیم که «رأی مردم» هم از مصادیق حق‌الناس است اما شما در مجلس ششم به آن پشت پا زدید و برای مقاصد جریان سیاسی خاص از سمت نمایندگی مردم استعفا کردید. در وهله دوم نیز بیان می‌کنیم که اگر پول مردم حق‌الناس است (که هست) پس چرا خبر می‌رسد که یک عضو شورای شهر و همکار خانم امانی، خودروی این شورا را برای استفاده شخصی در اختیار برادر خود قرار داده و پس از خسارت دیدن خودرو نیز اعلام می‌کند که پول خسارت را خودم می‌دهم! در وهله سوم نیز گفتنیست که با وجود ادعای خانم امانی مبنی بر اینکه عوارض شهروندان باید صرف رفاهشان بشود اما طی یک سال و چند ماه گذشته کار خاصی در عرصه شهری تهران صورت نگرفته و از باب کنایه اینکه شهرداری و شورای شهر صرفاً فقط مشغول جمع کردن زباله از سطح شهر تهران هستند. در واقع، فرایند ناکارآمدی شهرداری به حدی رسیده است که همه نگران یک بارش برف دوباره هستند! غیر از این موارد بایستی به خانم امانی این مسئله سیاسی و حکومتی را نیز آموزش داد که یک حکومت، پول‌های دریافتی از مردم اعم از عوارض و مالیات و غیره را بایستی در مسیرهای پیشرفت و بر اساس عقلانیت حکومتی هزینه کند نه بر اساس مطامع یک جریان سیاسی خاص که نگاه عجیب آنها به مقولاتی مثل ارزش‌های دینی و مذهب و ایدئولوژی بر همه آشکار است! به سخن دیگر اینکه هزینه کرد بخش کوچکی از بودجه شهرداری برای مراسم ارزشی و دینی اعم از عزاداری محرم، 22 بهمن و غیره بخشی از وظیفه ذاتی شهرداری تهران است که معاونت بزرگی به اسم معاونت فرهنگی و هنری را نیز در ساختار خود دارد. خانم امانی باید این نکته واضح را بداند که بدیهیست که مراسمی مثل عزاداری محرم یا 22 بهمن نیز بخشی از همان فرهنگ و هنر هستند که شهرداری ذاتاً وظیفه دارد نسبت به آنها اهتمام ورزد. قابل تأمل آنکه غیر از مسئله عزاداری و هیئت‌های مذهبی؛ شهرداری تهران در دهه فجر سال گذشته نیز عملکرد خاصی در زمینه تزئین شهر تهران و برگزاری مراسم جشن انقلاب از خود نشان داد و این مسئله انتقادات زیادی را از این نهاد تحت مدیریت اصلاح‌طلبان برانگیخت. گفتنیست، شهربانو امانی 2 سال قبل در سمت مشاور رئیس سازمان محیط زیست نیز طی اظهاراتی درباره ساخت یادمان شهدای گمنام در تپه‌های اطراف شهرهای کشور، این اقدام را آسیب به محیط زیست دانسته و گفته بود: تمام نهادهای غیر دولتی و NGOها باید توجه کنند که حفظ ارزش‌ها در درست کردن قبر نیست و ما حق نداریم محیط زیست را نابود کنیم.[2] *** 80 گروهک تروریستی در پاکستان منتظر اقدام ایران یک باند شرارت که تا لحظه تنظیم این مطلب هویت آن مشخص نشده، روز سه‌شنبه گذشته، با کمک عوامل نفوذی خود تعدادی از نیروهای بسیجی و کادر هنگ مرزی ایران در میرجاوه را ربود. این افراد بین ساعت ۴ تا ۵ بامداد روز سه‌شنبه در منطقه صفر مرزی «لولکدان» در نزدیکی بخش ریگ ملک ربوده شدند. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اطلاعیه‌ای در همین رابطه منتشر کرده است که در بخشی از آن می‌خوانیم: عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن ونیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و از دولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرارو تروریست‌هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می‌شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان اقدام کند.[3] *سال‌هاست که مقامات سیاسی و انتظامی کشورمان، بصورت علی‌الدوام جلساتی را با مقامات پاکستانی پیرامون امنیت منطقه مرزی دو کشور برگزار می‌کنند. این در حالی است که در تمام طول این سال‌ها تعداد باندهای شرارت و گروهک‌های تروریستی که برای فعالیت بر ضد امنیت کشورمان در خاک پاکستان جمع شده‌اند، بیشتر و بیشتر می‌شود و به گفته یک مقام انتظامی، تعدادی این گروهک‌ها هم‌اکنون به بیش از 80 باند رسیده است. مسئله قابل تأمل این است که اگرچه مناطق مرزی ایران و پاکستان عمدتا صعب‌العبور هستند اما دولت پاکستان از نظارت حداقلی بر این مناطق نیز استنکاف می‌کند به‌نحوی که انجام عملیات کمین اشرار علیه نیروهای ایرانی و فرار آنها به داخل خاک پاکستان، به جای اینکه یک کار غیر ممکن باشد؛ یک کار ممکن است! امر واضح آنست که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به امنیت 900 کیلومتر نواری مرزی خود با پاکستان بی‌تفاوت بماند. پیش از این و چند سال قبل بود که یکی از مقامات وقت نیروی انتظامی کشورمان از آمادگی این نیرو برای انجام «عملیات برون مرزی در خاک پاکستان» در صورت موافقت پاکستانی‌ها خبر داده بود. یکی از مقامات ارشد نظامی کشورمان نیز به تازگی از انجام یک عملیات موشکی در خارج از مرز جنوبشرق کشورمان، که چند سال پیش انجام شد، خبر داده است. مع‌الوصف اما تاکنون ده‌ها نیروی امنیتی ایران به صرف ناامن بودن مرز پاکستان به شهادت رسیده‌اند و تکلیف پاکستان در این قضیه همچنان نامشخص است. در کنار این مسئله باید دانست که انجام عملیات برون‌مرزی علیه گروهک‌های تروریستی که کشور مادر مانعی برای آنها ایجاد نمی‌کند؛ کاری مسبوق به سابقه و یک رویه است که کشورهای روسیه، آمریکا، ترکیه و حتی کشور خودمان تجربیاتی در این زمینه دارند. ازین رو، نیروی زمینی سپاه نیز در اطلاعیه‌ خود از در دستورکار بودن تعقیب تروریست‌ها خبر داده است. درد این مسئله وقتی آشکارتر می‌شود که بدانیم برخی از باندهای شرارت در پاکستان نه تنها هیچ زیست پنهانی ندارند بلکه با ایجاد امکانات اقتصادی و لذت‌جویی عملا دست به ایجاد یک بهشت زمینی برای خود زده و حتی رفت و آمدی علنی در برخی شهرهای پاکستان نیز دارند. ارزیابی امنیتی نشان می‌دهد که آزاد گذاشتن این تروریست‌ها در خاک مادر آنها یعنی پاکستان موجب ظهور شرایط امنیتی دهه 60 و 70 در ایران می‌شود... به نحویکه نه تنها عناصر مغرض داخلی برای خود بهشتی انگیزه‌بخش به اسم دشت‌های مرزی پاکستان را متصور خواهند شد! بلکه امکان بروز مجدد کاروان‌های 80 دستگاهی اشرار، گروهان‌های 130 نفره چریک‌های مسلح و ظهور مجدد امثال عیدوک بامری و عبدالمالک ریگی معدوم نیز فراهم می‌شود که ممکن است منجر به رخدادهای بسیار تلخی شود. این حقایق به روشنی اثبات می‌کند که بحث مناطق مرزی ایران با پاکستان دیگر در جلسات دیپلماتیک تعیین تکلیف نخواهد شد و لازم است که در این زمینه تمهیدات دیگری از سوی مقامات سیاسی و امنیتی کشورمان اندیشیده شود... *** روحانی از بی‌اثری تحریم می‌گوید، آخوندی از «تیر تحریم‌ها»! «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی، طی اظهاراتی در مراسم افتتاح 10 پروژه ارتقای خدمات فرودگاهی در مهرآباد گفته است: صنعت هوانوردی یکی از سخت‌ترین صنایع شقوق حمل و نقل است. او در توضیح این صحبت خود می‌افزاید: از یک سو صنعت هوانوردی در مقابل فناوری‌های جهانی قرار دارد و باید خود را به روز نگه دارد و از سوی دیگر اولین تیر تحریم‌ها به صنعت هوانوردی اصابت می‌کند بنابراین اداره این صنعت بسیار سخت است. به گزارش ایلنا، آخوندی در ادامه تصریح کرده است: با توجه به شرایط بسیار سخت صنعت فرودگاهی هم از فعالان بخش خصوصی در این صنعت و هم از بخش دولتی تقدیر می‌کنم که توانستند چرخ صنعت را بچرخانند. وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز می‌گوید: در بازدیدها دریافتم که در این صنعت از نیروهای داخلی استفاده می‌شود و متخصصان از سراسر کشور در این حوزه فعال هستند.[4] *اظهارات آقای آخوندی به گونه‌ایست که اگر کسی در جریان نباشد، اینطور فکر می‌کند که آمریکا در مقطع کنونی و تا قبل از آغاز تحریم‌های 13 آبان در حال ارائه خدمات مختلف به ایران است! خدماتی که البته پس از 13 آبان قطع خواهند شد... مسلم است که چنین حالتی وجود ندارد و دولت آمریکا سال‌های سال است که تقلا کرده تحریم‌هایی را در اشدّ حالت به مردم ایران تحمیل کند. در واقع،‌ از مقامات دولتی و بویژه از وزرای محترم انتظار است که مثل یک فرد خلع سلاح در مقابل تحریم‌ها سخن نگویند و در ادامه از واقعیت‌هایی مثل تأثیر صرفاً 30 درصدی تحریم‌ها، غیر ممکن بودن تحریم 100 درصد در هر زمینه‌ای و اینکه پس از 13 آبان هیچ اتفاق خاصی در زندگی مردم روی نخواهد داد؛ سخن بگویند. اظهارات آخوندی در حالی است که قبل از او، رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی در دانشگاه تهران گفته بود: «آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است نه قبل از 13 آبان قبل از 13 مهر انجام داده و همه کارها را کرده است. چیزی به نام 13 آبانی نیست که مردم را نگران بکند و همه‌اش تبلیغات است.»[5] در این زمینه اما لازم به اشاره است که متأسفانه مانیفست دولت آقای روحانی اساساً بر بزرگنمایی از مقولاتی خیالی مثل تحریم و جنگ شکل گرفته و اگر هم‌اکنون انتظاراتی در بحث تحریم شکل گرفته یا انتقاداتی متوجه دولت شده است؛ تمام این مقولات چاهی است که مقامات دولتی خود با دست خود و طی 5 سال گذشته آنرا کندند. در اشاره به اظهارات آخوندی پیرامون ارتباط تحریم با صنعت هوایی کشور لازم به توضیح است که اگرچه آمریکا و دشمنان خارجی ایران همواره تلاش کرده‌اند شدیدترین تحریم‌ها را بر این صنعت مهم اِعمال کنند اما صنعت هوایی کشور توانسته است علیرغم تحریم‌ها، پویایی خود را حفظ کند و در زمره امن‌ترین سرویس‌دهندگان هوایی در جهان به شمار آید. هم‌اکنون هواپیماهای ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه‌های اقصی‌نقاط جهان در اروپا،‌ شرق دور و غیره تردد دارند و مجوزهای لجستیکی لازم را نیز برای این ترددها در اختیار دارند. مجوزهایی جهانی که صدور آنها با همت متخصصان داخلی و شبکه‌های تجاری ایران، محقق شده و گواهی است بر سلامت کامل پرنده‌های مسافربر ایرانی. گفتنیست، علیرغم سیاه‌نمایی‌های گسترده اصلاح‌طلبان در زمینه تأثیر تحریم‌ها بر خطوط هوایی ایران اما طی 5 سال گذشته ده‌ها فروند هواپیمای تازه ساز و در حدّ نو از طریق کانال‌هایی غیر از برجام و مذاکره، وارد کشور شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت و ارائه سرویس به مسافران هوایی هستند. ]]> استان Wed, 17 Oct 2018 08:12:01 GMT http://oshida.ir/vdcgnu93.ak9tn4prra.html خبر خوش برای السد قبل از بازی با پرسپولیس http://oshida.ir/vdch-qn-.23nkmdftt2.html السد خود را آماده دیدار برگشت برابر پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند. تیم قطری در دیدار رفت که در ورزشگاه خانگی این تیم برگزار شد با یک گل تن به شکست داد و برای صعود به دور بعد باید در آزادی با اختلاف دو گل به پیروزی برسد. خبر خوب برای السد قبل از این دیدار، اینکه ابراهیم ماجد مدافع کلیدی و تاثیرگذار این تیم بعد از چند هفته آسیب دیدگی به شرایط بازی رسیده و مشکلی برای حضور در دیدار برابر پرسپولیس ندارد. ماجد هر دو دیدار رفت و برگشت برابر تیم فوتبال استقلال را از دست داد و به دیدار رفت برابر پرسپولیس هم نرسد اما مشکلی برای دیدار برگشت ندارد. تنها غائب کلیدی السد در این دیدار سنگربان این تیم است که در دیدار رفت یک کارت زرد دریافت کرد تا دیدار برگشت را از دست بدهد. قرار است که کاروان السد یک‌شنبه قطر را به مقصد تهران ترک کند. دیدار برگشت دو تیم سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. منبع: ایسنا ]]> استان Wed, 17 Oct 2018 08:12:01 GMT http://oshida.ir/vdch-qn-.23nkmdftt2.html بیماری نادر پسر ۹ ساله +عکس http://oshida.ir/vdciyyaq.t1a5w2bcct.html آنیت رحمان، پسر ۹ ساله پاکستانی از بیماری نادری رنج می‌برد که باعث شده است شکم وی سه برابر حالت عادی بزرگ شود. به گفته پزشکان، آنیت رحمان به سندروم بود-کیاری مبتلا است. سندروم بود-کیاری، یک انسداد علامتی ورید کبدی اصلی است که باعث هپاتومگالی، درد شکمی، تندرنس، آسیت، زردی خفیف و در نهایت نارسایی کبد و پرفشاری ورید باب می‌شود. در اکثر موارد این انسداد در اثر لخته بر اثر اختلالات انعقادی خون؛ نئوپلاسم بیش‌تکثیری مغز استخوان، تهاجم کارسینوم‌های فوق کلیه و کلیه به کبد و ترومای شکمی ایجاد می‌شود. پزشکان موسسه سلامت انگلیس برای درمان این پسر، دستمزد ۳۵ هزار پوندی درخواست کرده‌اند. تصویری از آنیت رحمان در زیر مشاهده می‌کنید: منبع: فارس ]]> استان Wed, 17 Oct 2018 08:12:01 GMT http://oshida.ir/vdciyyaq.t1a5w2bcct.html فواید شگفت انگیز پیاده روی بعد از شام http://oshida.ir/vdcjoaem.uqexizsffu.html اگر عادت دارید بعد از شام جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بنشینید، بهتر است آن را با یک عادت درست جایگزین کنید و ۱۵ دقیقه قدم بزنید. کارشناسان عقیده دارند، دست کم ۱۰۰ قدم پیاده روی بعد از شام وضعیت سلامت عمومی تان را بهتر می کند که شامل هضم بهتر غذا، سوزاندن کالری، کنترل بهتر قند خون و تری گلیسرید در بدن می شود. بیشتر بخوانید: چطور خستگی عضلانی را از پیاده‌روی‌مان حذف کنیم در این مطلب برای تان می گوییم که چطور یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای بعد از شام می تواند به سلامت تان کمک کرده و از بروز مشکلات گوناگون جلوگیری کند. فرآیند هضم غذا سریعا" بعد ازخوردن شروع می شود و شیره و آنزیم های معده که مسئول گوارش هستند در همین زمان فعال می شوند. اگر فرد پس از خوردن شام قدم بزند، فرایند ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر بیشتر خواهد شد. در نتیجه از بسیاری از بیماری ها و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که اغلب افراد از آن شاکی هستند، جلوگیری می شود. ]]> استان Wed, 17 Oct 2018 08:12:01 GMT http://oshida.ir/vdcjoaem.uqexizsffu.html بازسازی صحنه قتل همسر توسط زن خیانتکار +عکس http://oshida.ir/vdcao0ni.49nym15kk4.html ماجرای این جنایت هولناک که از پیگیری یک حادثه کودک ربایی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی لو رفت، از آن جا آغاز شد که شهریور گذشته، پیرمردی با پلیس تماس گرفت واز ربوده شدن نوه چهار ساله اش خبر داد. این پیرمرد در حالی که بسیار نگران بود در شکایت خود بیان کرد: نوه ام که «الیاس» نام دارد در کوچه مشغول بازی بود که توسط فرد ناشناسی ربوده شد. با توجه به اهمیت ماجرا، پیگیری این پرونده با صدور دستوری از سوی سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) به اداره جنایی سپرده شد و گروه زبده ای از ماموران دایره مبارزه با آدم ربایی به سرپرستی کارآگاه افتخاری (رئیس دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه و آدم ربایی آگاهی) تحقیقات گسترده خود را زیرنظر سرهنگ کارآگاه محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) آغاز کردند. در همین رابطه: اعترافات زنی که جسد شوهرش را در خانه دفن کرد +عکس کودک ربایی، زن خیانت‌کار قاتل را لو داد +عکس کارآگاهان در همان بررسی های اولیه میدانی در محل وقوع جرم واقع در بولوار طبرسی شمالی مشهد به این ماجرای آدم ربایی، مشکوک شدند و این احتمال قوت گرفت که ممکن است موضوع کودک ربایی در پی اختلافات خانوادگی باشد چرا که بعد از گذشت چند روز از حادثه کودک ربایی، هیچ کس برای اخاذی یا هر خواسته دیگری تماس نگرفت. به همین دلیل کارآگاهان با دستور قضایی وارد تحقیقات غیرمحسوس درباره موقعیت و وضعیت اجتماعی پدر و مادر «الیاس»شدند اما بررسی ها نشان می داد پیرمرد شاکی در عمق حرف هایش رازی پنهان دارد که نمی خواهد آن راز را بر زبان جاری کند! این موضوع شک کارآگاهان را بیشتر کرد چرا که پیرمرد مدعی بود مدتی است از دختر و دامادش (پدر و مادر الیاس) اطلاعی ندارد! از سوی دیگر گروهی از کارآگاهان که با راهنمایی های رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی بررسی های غیرمحسوس خود را ادامه می دادند به سرنخ‌هایی رسیدند که مشخص می کرد پدر 34 ساله الیاس از حدود اوایل اردیبهشت مفقود شده است و هیچ کس، حتی خانواده اش از او اطلاعی ندارند اما همسر وی بعد از نقل مکان ناگهانی از منزل استیجاری در منطقه بولوار بهمن منزلی را در خیابان شهید چراغچی اجاره کرده است که او نیز از 20 روز قبل دیگر در محل زندگی اش حضور ندارد و به مکان نامعلومی رفته است. با جمع آوری این اطلاعات، احتمال وقوع یک جنایت قوت گرفت و این پرونده با توجه به حساسیت ویژه ای که پیدا کرده بود، در اختیار قاضی ویژه قتل عمد مشهد قرار گرفت.این گونه بود که به دستور قاضی کاظم میرزایی، روند تحقیقات تغییر کرد و گروهی از کارآگاهان دایره قتل عمد به سرپرستی سرهنگ سلطانیان (رئیس دایره قتل) ادامه رسیدگی به این ماجرا را عهده دار شدند. بیشتر از چند روز از این ماجرا نگذشته بود که قاضی میرزایی با مطالعه دقیق پرونده و تحقیقات صورت گرفته، دستور شناسایی محل اختفا و دستگیری مادر «الیاس» (زن 28 ساله) را صادر کرد. کارآگاهان اداره جنایی نیز با رصدهای اطلاعاتی و بهره گیری از امکانات پلیسی، و در اثنای تحقیقات خود به ارتباط شیطانی زن 28 ساله با پسری به نام «مهرداد» پی بردند و بدین ترتیب دیگر شکی نماند که ماجرای یک جنایت در پس پرده کودک ربایی، قرار دارد. به همین دلیل قاضی میرزایی از کارآگاهان خواست ابتدا برای دستگیری مهرداد اقدام کنند چرا که او حلقه مفقوده این ماجرا بود. کارآگاهان که دیگر موضوع آدم ربایی را خاتمه یافته می دانستند، در یک عملیات هماهنگ مهرداد را در منطقه خواجه ربیع دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. این جوان 24 ساله در همان مراحل اولیه بازجویی به صراحت قتل شوهر «ز-م» را پذیرفت و گفت: با همدستی آن زن، شوهرش را کشتیم و در اتاق خواب منزل استیجاری دفن کردیم! در پی اعترافات این جوان، بلافاصله کارآگاهان با دستور و راهنمایی های قاضی میرزایی، موفق شدند مخفیگاه زن 28 ساله را در یک اتاقک 12 متری در منطقه روستای ده غیبی شناسایی و او را در حالی دستگیر کنند که «الیاس» را در کنار خود داشت. این زن نیز در اعترافات خود به قتل همسرش با همدستی مهرداد اشاره کرد و گفت: با مهرداد که شاگرد میوه فروشی بود، اواخر سال گذشته آشنا شدم و در پی ارتباط شیطانی با او، همسرم را کشتیم و جسدش را دفن کردیم و ... پس از کشف جسد در منزل مسکونی، دو متهم این پرونده جنایی، برای بازسازی صحنه قتل و تشریح جزئیات این جنایت هولناک به محل وقوع حادثه هدایت شدند. مهرداد جوان 24 ساله ضمن تشریح چگونگی آشنایی خود با «ز-م» ابعاد دیگری از این ماجرا را فاش کرد و گفت: طوری دلباخته «ز» شده بودم که هر کاری از من می خواست برایش انجام می دادم. او که با شوهرش اختلاف داشت مدام ناراحت بود و از کتک کاری های همسرش نزد من گلایه می کرد تا این که به پیشنهاد «ز» تصمیم گرفتیم شوهرش را بکشیم و با هم ازدواج کنیم! ابتدا چند قرص سمی از پنجراه مشهد خریدم تا او شوهرش را با آن ها به قتل برساند ولی او قرص ها را کوبیده و در آب داروی گیاهی «جوشانده» ریخته بود که قرص ها اثر سمی خود را از دست داد و او نتوانست شوهرش را بکشد به همین خاطر تصمیم گرفتم او را با طناب و در خواب خفه کنم! «ز» کلید منزلش را به من داده بود، آن شب حدود ساعت یک بامداد بود که با تماس «ز» به منزل آن ها رفتم و داخل آشپزخانه پنهان شدم تا «ز» طناب را دور گردن همسرش بیندازد که پای بساط خوابش برده بود! ولی شوهر اواز خواب بیدار شد و برای نوشیدن آب به آشپزخانه آمد. او که از دیدن من شوکه شده بود چوبی را برداشت و به سمت من حمله کرد. در این لحظه من طناب را برداشتم و دور گردنش انداختم. در حالی که او بر اثر فشار طناب خم شده بود، «ز» نیز چوب را از روی زمین برداشت و ضربه ای محکم به سر شوهرش کوبید! من همچنان طناب را می کشیدم و شوهر 34 ساله او در حال خرخر کردن بود که «ز» یکی دیگر از همان قرص ها را آورد و درون دهان شوهرش فرو کرد! وقتی دیگر نفس نکشید او را در همان جا دفن کردیم!زن 28 ساله نیز وقتی در حضور قاضی «کاظم میرزایی» مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت با تایید رابطه شیطانی خود گفت: از کتک زدن های شوهرم خسته شده بودم که تصمیم به قتل او گرفتم. آن شب وقتی با مهرداد درگیر شد و من هم با چوب ضربه ای به سرش زدم، بی جان روی زمین افتاد. جسد را داخل حمام کشیدیم تا پسر 10 ساله ام که بیدار شده بود آن را نبیند! صبح روز بعد بیل و کلنگ از ابزارفروشی خریدم و پیکر بی جان شوهرم را در همان خانه دفن کردیم. 16 روز هم در منزل محل دفن جسد با مهرداد زندگی می کردم تا این که تصمیم به فرار از کشور گرفتیم. ولی سایت کاریابی باز نمی شد چرا که می خواستیم به عنوان کارگر به ترکیه برویم و از آن جا به اروپا بگریزیم! به همین دلیل برای فروش قطعه زمینی که در یکی از روستاهای فاروج داشتم نزد خانواده ام رفتم و به آن ها گفتم شوهرم مردی را کشته و در مرز منتظر است تا پول برایش ببرم! اما موفق به فروش زمین نشدم و به مشهد بازگشتم. پدر و مادرم که نگران شده بودند به مشهد آمدند تا ماجرای قتل را بفهمند ولی نشانی دقیق منزل اجاره ای مرا نمی دانستند که به تازگی به آن جا نقل مکان کرده بودیم. وقتی آن ها وارد کوچه شدند پسر بزرگم در حالی به حیاط آمد که هنوز الیاس فرزند چهار ساله ام در کوچه بود! من و مهرداد و پسر 10 ساله ام به پشت بام گریختیم تا برادر و پدرم ما را نبینند. آن ها هرچه زنگ زدند ما در را باز نکردیم و به ناچار پسرم الیاس را با خودشان بردند و چند روز بعد من با اجیرکردن یک موتورسوار به بولوار طبرسی رفتم و پسرم را با خودم بردم! بنابراین گزارش، با اعترافات صریح متهمان، قاضی میرزایی دستور بازداشت موقت آنان را صادر کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل قانونی خود را طی کند. منبع: روزنامه خراسان ]]> استان Wed, 17 Oct 2018 08:12:01 GMT http://oshida.ir/vdcao0ni.49nym15kk4.html