پایگاه خبری اوشیدا - آخرين عناوين سیاسی :: نسخه کامل http://oshida.ir/siasi Mon, 05 Nov 2018 09:48:33 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://oshida.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری اوشیدا http://oshida.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری اوشیدا آزاد است. Mon, 05 Nov 2018 09:48:33 GMT سیاسی 60 اتفاق میمون اختلاف فردوسی‌پور و فروغی http://oshida.ir/vdcfjxdv.w6dtyagiiw.html پیشتر از این مطلع بودیم که یکی از آسیب های جدی در سازمان عریض و طویل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فنی سالاری است و مدیران آن مجموعه بخاطر بی اطلاعی و یا کم اطلاعی از چرخه کامل کار رسانه اغلب جزو قربانیان این جماعت بودند و هستند. اینکه به این معضل، مجری سالاری هم اضافه شده است خود حکایتی است که باید یک بار برای همیشه به آن خاتمه داد و رفتار سازمانی را بر هر رفتاری خارج از آن حاکم کرد. فی الواقع دلیل و بهانه ی فرعی این نوشته بازخوانی رویارویی این روزهای مجری و تهیه کننده ی برنامه نود و بعضی دیگر از مجریان با تشکیلات و روسای خود است اما هدف مهم این گفتار، فهم بهتر فعالیت در یک مجموعه ی رسانه ای و اصلاح مشی سازمانی است. بلاشک مشکل عدم آشنایی کارمندان با قوانین '' رفتار سازمانی ''، تنها در صدا و سیمای ایران خلاصه نمی شود و ما شاهد این نقیصه در غالب وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی ایران هستیم. این عیب و کاستی بخاطر خاصیت و نفوذ تلویزیون و نزاع کودکانه ی بعضی از اعضای آن مجموعه بعلاوه میل و قصد گروهی از اشخاص و جریان ها در زدن سازمان اصلی رسانه ای ایران گل درشت دیده شد، اما واقعیت نظام دیوانی ما حکایت از این دارد که این درد کاملا اپیدمی است و هیچ شخص و موسسه ای نمی تواند خود را بری از این نقص بداند. نقصی بنام عدم آشنایی غالب ایرانیان با موضوعی بنام ''رفتار سازمانی'' . به یاد دارم که سالها پیش، از مسئول بخش اجرایی رسانه ای خارجی که در آن مشغول بکار بودم ایمیلی مفصل و طولانی دریافت کردم که محتوای آن تماما درباره کردار و روش سازمانی مقبول آن رسانه بود. اینکه مثلا نوع پوشش کارکنان چگونه باید باشد، اینکه کارکنان حق مصاحبه با هیچ رسانه ای را بدون کسب مجوز از مافوق ندارند، کمک مالی حتی به سازمان های مردم نهاد که فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه دارند هم ممنوع است. هدیه گرفتن و یا هدیه دادن در مناسبت ها و یا بخاطر کمک در موضوعی خبری به هر سازمانی یا شخصی با هر دلیلی مغایر قوانین رسانه است و در صورت نیاز به دادن هدیه، بهای آن بر فرض نباید فراتر از خرید یک دسته گل بسیار ساده باشد و غیره... ه. لیستی بلند بالا که تخطی از آن تبعات خاص خود را بهمراه داشت. این دست از یادآوری ها، گواه فرهیختگی و انضباط دستگاهی است که همواره رفتار صحیح سازمانی را به شکلی پسندیده به نیروهایش گوشزد می کند و ایراد با کسی است که از این تذکرات بر آشفته شود. به واقع به عنوان فردی خارج از سازمان صدا و سیما، دقیق مطلع نیستم که آیا در بدو استخدام، به هر فرد درباره اساسنامه و مرامنامه سازمان، اطلاع رسانی کامل، صریح و ساده می شود یا نه؟ آیا مثلا همین موارد ساده و پیش پا افتاده که در فوق ذکر شد به کارمندان یادآوری می شود؟ آیا کارکنان از روز نخست می دانند که فراگیری و مرور ''‌مشی سازمانی '' امضا شده در روز استخدام، جزو وظایف خود کارمند است؟ شیوه رصد رفتار کارکنان چگونه است؟ چه نظامی منهای حوزه ی '' امنیتی و حراستی ''، که گاها زمخت و نا زیبا عمل می کنند، از سلوک کارکنان مراقبت می کند؟ فراموش نکنیم درباره سازمانی حرف می زنیم که گویا کارمندان رسمی آن نزدیک به ۲۰ هزار نفر است و در صورت اضافه کردن جمعیت قراردادیها و پروژه ایها از ۴۰ هزار نفر هم عبور می کند. چنین سازمان عظیمی را قطعا نمی توان هیاتی و مرامی اداره کرد. اگر قاعده حاکم نباشد کار راست نمی شود. این قاعده هم الزاما قرار نیست بر اساس تعریف و تفسیر من و شما بنا شود. هر رسانه ای بر اساس تعریف و یا تعاریف مشخصی خلق می شود و طی مسیر می کند. حتما هوشمندی یک رسانه، توجه به بازخوردها و اعمال بهترین دیدگاهها در جهت ارتقاع کیفی خروجی و تعالی سازمانی است اما یک رسانه ی قوی و بزرگ نمی تواند مدام در جهت میل این و آن تغییر مسیر و یا روش دهد. اینکه صدا و سیما یک رسانه ی ملی است و باید منعکس کننده ی دیدگاههای عموم مردم باشد، مطلبی است مقبول اما تا آنجا که می دانیم نقشه راه آن بر اساس اصولی مشخص نوشته شده و تغییر آن اصول و روش هم دارای مکانیزمی مشخص است و افراد تنها در صورت قبول اصول و شرایط می توانند در آن مجموعه مشغول بکار شوند. هر کسی محق است که موافق آن اصول از پیش نوشته شده نباشد و حتی مخالف باشد اما نمی شود کسی در سازمانی شاغل بشود و زیر توافقی را امضا کند که روز نخست بطور معین و دقیق شرایطش برای او تشریح شده اما او هم حقوق آن سازمان را بگیرد و از امتیازات آن استفاده کند و هم مدام به اشکال مختلف برای آن مجموعه مشکل ایجاد کند و یا پیوسته بدنبال تخریب آن باشد. این که عین نفاق است و اتفاقا مدیری که چنین فردی را در مجموعه شناسایی و یا پاکسازی نکند را باید اخراج کرد. آنچه عرضه شد بر اساس آموزه ی مدیریتی رسانه ای غربی است نه دفاع و یا توجیه واکنش های این روزهای صدا و سیمای ایران. خوشحال می شوم که کسی فقط یک نمونه، فقط یک نمونه را برای من مثال بیاورد که رسانه ای مطرح در جهان توسعه یافته، حاضر به تحمل پرسنلی با ویژگی بعضی از کارمندان و مجریان مطرح این ایام صدا و سیما باشد، اینکه در قاب تلویزیون به وقت صبح و ظهر و شب چیزی را بگوید که یحتمل باورش ندارد و این عدم باورش را جلوتر، بی واهمه و بی ترس و نگرانی در فضای مجازی در اینستا و توییتر و تلگرام و در مصاحبه ها و محافل خصوصی و عمومی فریاد بزند. اینکه دائما در حال ایراد گرفتن از هر تصمیم سازمان و مافوق اش باشد. اینکه مطلع است هزینه ی آن رسانه بطور مستقیم و غیر مستقیم از جیب مردم پرداخت می شود اما هیچ تلاشی برای پیشرفت خودش و بهتر شدن خروجی نمی کند و عجیب تر اینکه حقوق سازمان اش را کاملا حرام می داند و مدعی است که تنها به جبر زندگی مجبور به قبول آن است. اینکه علنی اعتقادات و باورهای مردمش را به ریشخند می گیرد و ... شگفت انگیز برای ما اینکه این جماعت با همه ی این ویژه گی ها که ذکر شد، هر نوع تذکر سازمانی در این باب را به سخره می گیرند و جار و جنجال راه می اندازند که داریم محدود می شویم و تهدید می شویم و چه و چه... ه.! . باور بفرمایید مهم نیست من از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خوشم بیاید یا نیاید. مهم نیست که بعضی از شماها طبق عادت، بنده و یا هر مخالف نظر خودتان را یک اجیر شده برای دفاع از آن مجموعه بدانید یا نه، اما باور کنید بعنوان شخصی که حداقل سه دهه از عمرش را در معتبرترین رسانه های دنیا فعال بوده عرض می کنم که چنین رفتارهایی هرگز مقبول هیچ مدیر و مجموعه رسانه ای غربی نیست. هرگززززز. آنها چنین نیروهایی را برای یک روز هم تحمل نخواهند کرد. شاید بپرسید که مگر می شود هیچ مجری، سردبیر، نویسنده، خبرنگار، کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار، ادیتور، فعال و یا کارمندی در رسانه ی غربی مخالف سیاست های مجموعه اش نباشد؟ بسیار سوال خوبی است. حتما می توانم برای شما هزاران نفر را در غرب که مخالف سیاست های رسانه ای که در آن شاغل هستند، لیست کنم. آنها می توانند مخالف باشند حتی می توانند مخالفت شان را به اشکال معقول و پذیرفته شده در توافق '' رفتار سازمانی '' هم اعلام کنند اما تا چه زمان؟ تا زمانی و تا وقتی که مدیریت از این انتقادها بوی نفرت و به زیر کشیدن سازمان را استشمام نکند. شما می توانید از آنها نقد کنید اما کسی به شما گارانتی نمی دهد که بعد از نقد می توانید به کارتان در آن مجموعه ادامه دهید. مگر اینکه نقدتان همواره خیلی خلیق و ملو باشد. درست یا غلط، ملاک تشخیص همین هم در همه جا، همان مجموعه مدیریتی است. یاد بگیریم که بعنوان یک فرد شاغل در یک مجموعه رسانه ای اگر نسبت به سیاست های سازمان مان انتقاد داریم، نقدمان را خیلی مستدل و پخته به مافوق مان ارائه دهیم. بدانیم که طرح و یا دلایل ما نمی تواند صد در صد درست باشد، یا باید حتما اجرا شود و یا الزاما مخالفت با آن نشانه ی بی سوادی مدیر و یا مسئول مان نیست. اگر با یک مافوق کم مایه و بی سواد و درشت گوی و مستبد طرفیم، تسلیم نشویم و راههای مدنی دیگر را هم امتحان کنیم. اگر همه ی آن راهها جواب نداد و شما همچنان به اصلاح اصرار دارید و نمی توانید بیش از این هزینه بپردازید و ریسک نمایید و به دستمزد این حرفه نیاز دارید و کاری دیگر برای امرار معاش نمی توانید پیدا کنید، پس سکوت کنید و اجازه بدهید تا دیگران هم به مرور پی به ایراد مجموعه ببرند و خواهان اصلاح آن باشند اما حیله گرانه بدنبال تخریب سازمان تان نباشید. این رفتار زیبنده نیست. اگر سکوت را هم نمی پسندید و برای هدف تان ارزش قایلید، صبح فردا که به اداره رفتید، همه ی وسایل تان را جمع کنید، استعفای تان را روی میز مدیر بگذارید و از پس فردای آن روز به هر شکلی که خواستید سازمان تان را به چالش بکشید. این حق شماست. اما تا زمانی که در آن مجموعه شاغلید، حق ندارید، اصول '' رفتار سازمانی ' را نادیده بگیرید. این هم ''درسی'' است که از رسانه های غربی آموختم. اینکه مدام می گویم رسانه های غربی و آنها را ملاک قرار می دهم به این خاطر است که همه ی دنیا و غایت فهم عمده ی منتقدین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت رسانه ای، در رسانه های غربی ختم می شود. خلاص. اما شوربختانه وقتی آنها را به رفتار رسانه ای همان رسانه های فرنگی و حرفه ای ارجاع می دهیم مدعی می شوند که ما منظورمان یک رسانه ی ایرانی – اسلامی است! و آنجا که خواهان تلاش بیشتر شان برای رویش و بالندگی رسانه ی ایرانی – اسلامی هستیم، آنها هیچ وزنی برای جنس ایرانی شان قایل نیستند. طی این سالها یافتم که بخش عمده ی انتقاد '' مردم عادی '' از صدا و سیما، کیفیتی است. یعنی چرا تصاویر رنگ و لعاب ندارد. شات ها قوی نیست. از تکنیک های روز استفاده نمی شود. برای هر کاری زمان و فکر کافی صرف نمی شود. چرا کارها خوش ساخت نیست. چرا برنامه های مناسبتی و یا تفریحی سالم کم است و یا اگر هست خیلی هنرمندانه و هوشمندانه ساخته نمی شود و غیره. اما در مقابل، غالبا انتقاد مخالفین نظام و سازمان رسمی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران، محتوایی است. آنها بیشتر ایرادشان به این است که چرا این موضوع گفته شد و یا گفته نشد. چرا مخالفین را دعوت نمی کنید و رسانه را به ما نمی دهید و ... البته برای هر دو گروه کیفیت و محتوا توامان مهم است اما راستش دلم برای مردمی می سوزد که نمی دانند از قبل و بعد از انقلاب تا هم اکنون، همیشه اکثریت نیروهای سازمان صدا و سیما از کادر اداری گرفته تا نیروهای تولیدی و فنی و خدماتی و ستادی و صفی، از همان طیفی هستند که اکنون منتقد همان سازمان اند. این یعنی طنز بزرگ تاریخ. بجای اینکه این جماعت مثلا دگر اندیش و همیشه روشنفکر و اصلاح طلب که دهه ها در آن سازمان چمبره زده اند، حقوق گرفته اند، مشهور شدند، صفا کردند و ... جوابگوی همه ی کاستی های کیفیتی و بعضا محتوایی باشند اکنون در جایگاه پرسش گر و منتقد نشسته اند. این همان درد و فکاهی قرن است که بقول توییتی ها و ایرانی های جوان شیرین سخن، برای هر سفارتخانه ای تعریف کنید به شما بی درنگ پناهندگی فامیلی می دهند. الباقی ادای این هزل را در می آورند. یعنی این آقایان اکثریت، چهل سال هم حقوق گرفتند و هم ناراضی از وضعیت کاری بودند. هم لذت بردند و مشهور شدند و هم انتقاد کردند. خودشان ساختند و خودشان هم شب هنگام در میهمانی ها خرابی شان را گردن سازمان و نظام انداختند. هر وقت هم گله شد از کیفیت کار، سریع توپ را انداختند در زمین یک اقلیت مدیر اصولگرای فعال در سازمان که اتفاقا همیشه به اینها بیشتر از دوستان همسوی خودشان حال دادند. یک خروار ایراد می توان به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که اغلب بر خلاف هوچیگری که می کنند به کام اصلاح طلبان است و به نام اصولگرایان، گرفت. گویا بالای ۷۰ درصد کارمندان صدا و سیما اصلاح طلب بودند و هستند و عده ای هم که اصولا بی طرف اند. تنها در طول همه ی این سالها، فقط ۵ تا ۱۰ درصد بدنه، انقلابی و یا همسو با سیاست های سازمان بوده اند. مطمئنا این آمار رسمی و دقیق نیست اما تاکنون سازمان هم حاضر نشد به کسی اجازه ی انجام چنین پژوهش میدانی را بدهد. خیلی ها معتقدند که دلیل اصلی ناکارآمدی صدا و سیما در بخش کمی و کیفی اتفاقا بخاطر حضور حداکثری نیروی های اصلاح طلب مدعی دانش رسانه اما فاقد اراده و انگیزه کافی است نه حضور اصولگرایان در سطوح مدیریت و تصمیم گیری. البته که کسی نمی تواند منکر خطاهای اصولگرایان تصمیم گیر فعال در سازمان باشد اما در ترازوی انصاف اینها هرگز همسنگ هم نیستند. شاید قصدم از بیان صریح همه ی این مطالب یادآوری به دوستان اصلاح طلب و دگر اندیشم بود که شما اکنون بهتر است در مقام پاسخگویی به همه ی رفتارهای رسانه ای خود در مجموعه صدا و سیما باشید چون همیشه در آن مجموعه در اکثریت مطلق بوده اید. با این ادعا که ما هیچ دستی و قدرتی در تصمیم گیری ها نداشتیم و نداریم حداقل در بحث کیفی، ناکرده ها و خطاهای ۴۰ ساله شما پاک نخواهد شد. منصف و منطقی باشید. حالا تلویزیون در چهل سالگی اش مانده است که با مشکلی بنام مجری سالاری بعد از فنی سالاری و کارمند سالاری چه کند. در مقابل دوربین اش '' بعضی '' از مجریان خانم تا زیر دماغ در پوشش اند و یا از دهان مجری های ذکورش قال این و آن و حرفهای حماسی نمی افتد اما شب و یا ساعتی بعد در فضای مجازی رخی دیگر رو می کنند و کلماتی دیگر به زبان می آورند که هیچ تجانسی با آرمانهای رسانه شان ندارد. چرا؟ اختلاف اخیر فردوسی پور و فروغی شاید اتفاق میمونی باشد که این معضل برای همیشه حل شود. همان معضل رفتار سازمانی که در بالا کمی درباره اش صحبت کردیم. مسلما نمی توان همه ی تقصیرات را به گردن آقای نیروی انسانی و مجری معروف انداخت و مسئولین صدا و سیما را فاقد هر نوع خطا در این خصوص دانست. مفصل می توانیم درباره مراقبت هایی که صدا و سیما می توانست از داشته های انسانی اش بکند و نکرد حرف بزنیم و ... اما آقای مجری معروف مختار است، بین قبول آنچه در تعریف '' مشی سازمانی '' آمده است یا حرف شنوی و تحریک پذیری از عوامل بیرونی. اینکه گوش اش را بسپارد به فرامین بالا دستی اش در رسانه ای که در آن شاغل است یا اینکه بنشیند تا ببیند فرضا آقایان صفایی فراهانی یا سید حسن خمینی چه می پسندند تا او همان کند. او می تواند دلش را به پورمحمدی و میرباقری و هر مقام دیگری در سازمان خوش کند که از او پشتیبانی می کنند اما در فرهنگ و نظام رسانه ای، مدیر مستقیم هر شخص تعریف شده است، تا تعریف جناب شان چه باشد. تنها از باب یادآوری و جهت اطلاع منتقدین عرض می کنم که من در این نوشته بدنبال دفاع از رفتار صحیح رسانه ای در کشورم هستم نه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، هر چند دفاع از هر سازمانی که به نفع مردم درست و صحیح و مقبول عمل کند را همواره برای خود افتخار می دانم. دوستدار شما، رضا گنجی - کارشناس ارشد رسانه ]]> سیاسی Mon, 05 Nov 2018 05:57:50 GMT http://oshida.ir/vdcfjxdv.w6dtyagiiw.html موشک نقطه‌زنِ ذوالفقار؛ بلای جان پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه http://oshida.ir/vdce7o8p.jh8epi9bbj.html قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود. یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های بالستیک هستند. موشک ذوالفقار موشک بالستیک نوعی موشک است که بخش اعظمی از مسیر خود را به صورت منحنی و یا به شکل توپ طی می‌کند که به این یا همان توپ نیز به همین علت است. مهم‌‌ترین مولفه موشک‌های بالستیک، پیشرانه آنهاست که میزان برد را مشخص می‌کند. موشک های بالستیک می‌توانند بردی از 150 تا 5 هزار کیلومتر داشته باشند، نمونه‌های برد بلند این موشک‌ها توانایی خروج از جو را دارد که پس از رسیدن به ارتفاع مناسب با سقوط آزاد و با هدایت صحیح به داخل جو بازمی‌گردند. تقسیم بندی موشک‌های بالستیک براساس برد آن‌ها انجام می‌شود. مهم‌‌ترین مولفه موشک‌های بالستیک پیشرانه آن است که میزان برد را مشخص می‌کند که می‌تواند بردی از 150 تا 5 هزار کیلومتر داشته باشد، نمونه‌های برد بلند این موشک‌ها توانایی خروج از جو را دارد که پس از رسیدن به ارتفاع مناسب با سقوط آزاد و با هدایت صحیح به داخل جو بازمی‌گرند. موشک ذوالفقار موشک بالستیک ذوالفقار روز ۳۱ شهریورماه سال ۹۵ و مصادف با رژه نیروهای مسلح، موشک جدیدی در بندرعباس رونمایی شد. این موشک از نسل فاتح و نمونه ارتقایافته فاتح ۳۱۳ بود. این موشک که ذوالفقار نام داشت، ویژگی‌های بیشتری از موشک نسل فاتح را دارا است. موشک ذوالفقار نسبت به کلاس فاتح تغییرات مهمی کرده است. طول این موشک نسبت به نسل فاتح به خصوص در قسمت موتور و پیشران موشک افزایش داشته‌، این تغییرات به نحو محسوسی در بالک های کنترلی نیز به چشم می خورد. طراحی فیزیکی این بالک ها از شکل مثلثی به ذوزنقه ای تغییر یافته و به بخش عقبی در قسمت هدایت موشک انتقال یافته است. سازمان صنایع دفاع شکل دماغه و نوک موشک ذوالفقار را متفاوت از موشک فاتح طراحی کرده و آن را به شکل محدب و مدور بازطراحی کرده و این در حالی است که نوک موشک فاتح شکل سوزنی دارد. سرعت، از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در ساخت موشک‌ها به آن توجه می‌شود؛ سرعت از دو زاویه در موشک اهمیت دارد؛ یکی از آنها زمان آماده سازی برای شلیک می‌باشد که از اهمیت زیادی در رزم نظامی برخوردار است؛ گاه در جنگ‌ها شرایطی بوجود می‌آید که موشک‌ها باید به سرعت آماده شلیک شوند؛ سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وقت در مراسم رونمایی از این موشک، زمان آماده سازی آن را بسیار سریع اعلام کرد و این قابلیت موشک ذوالفقار را بسیار تاکتیکی و مهم خواند. موشک ذوالفقار سرعت پرواز تا هدف، معیار دیگری از قدرت موشک‌هاست. ذوالفقار دارای یک موتور تک مرحله‌ای است که به کمک سوخت جامد، سرعتی بیش از ۱٫۵ کیلومتر بر ثانیه (نزدیک به ۵ برابر سرعت صوت) دارد. سرعت مافوق صوت، این امکان را به موشک ذوالفقار می‌دهد که حرکت خود را تا هدف، بدون آنکه توسط رادار‌ها شناسایی شوند؛ ادامه داده و بر سیستم‌های ضد موشکی دشمن فائق آید. این موشک به دلیل ابعاد کوچکش می‌تواند بر روی پرتابگرهای دو فروندی هم قرار گیرد و این یعنی یک سامانه موشکی چالاک که در زمان بسیار کمی آماده پرتاب می‌شود. موشک ذوالفقار با دارابودن سر جنگی جداشونده نسبت به سایر سامانه‌های کوتاه برد و متوسط مزیت و توانایی بیشتری دارد. جداشدن سر جنگی موشک‌ها فوایدی چون افزایش برد موشک، کاهش امکان ردیابی و کاهش احتمال اصابت موشک‌های پدافندی دشمن را دارد که در ذوالفقار همه این ویژگی ها به روز شده است؛ همچنین کلاهک این موشک وزنی در حدود۴۵۰ کیلوگرم دارد. برد موثر موشک ذوالفقار در حدود 700 تا 750 کیلومتر به ثبت رسیده و بر همین اساس می‌توان ذوالفقار را در زمره موشک‌های برد متوسط قرار داد. موشک ذوالفقار موشک ذوالفقار در دو مقطع زمانی عملیاتی شد؛ عملیات لیلةالقدر و عملیات ضربت محرم. عملیات هایی که در آن تروریست آمدند که ضربه بزنند و فرار کنند، اما یکی زدند و بر خلاف پیش‌بینی هایشان ده تا خوردند. خراب شدن ذوالفقار ایرانی روی سر داعش نیروی هوافضای سپاه پاسداران شامگاه یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶ و در آخرین شب قدرماه رمضان، در عملیات لیلةالقدر، ۶ فروند موشک ذوالفقار را به سوی مواضع داعش شلیک کرد. این موشک ها مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه که مراکز فرماندهی بودند را منهدم کردند. در ابتدا ۶۰ هدف توسط نیروی قدس سپاه در اختیار نیروی هوا فضا قرار گرفت که با توجه به تأکید شفاهی و ابلاغ کتبی مقام معظم رهبری مبنی بر مراقبت نسبت به عدم آسیب رسیدن به افراد غیرنظامی، در نهایت بر روی سه هدف اصلی انتخاب شده در دیرالزور ۶ موشک شلیک شد. وبگاه اعلام الحربی درباره پرتاب موشک های بالستیک ذوالفقار نوشت که موشک های سطح به سطح ذوالفقار با طی مسافتی بیش از 600 کیلومتری، اهداف مورد نظر در استان دیرالزور را مورد اصابت قرار دادند. موشک ذوالفقار پایگاه مطالعات استراتژیک فرانسه، یک اندیشکده فرانسوی است که توسط "پی یر ژاک" وزیر دفاع سابق فرانسه تشکیل شده و صرفا در امور صرفا نظامی و دفاعی، به تحقیقات و ارائه تحلیل های راهبردی می پردازد. این پایگاه درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مراکز تجمع تروریست ها در دیرالزور می نویسد به نظر می رسد سپاه پاسداران به یک سلاح با دقت بالا برای هدف قرار دادن عمق دشمن در حالت تاکتیکی دست پیدا کرده است. این نشریه فرانسوی با تاکید بر اینکه بین محل پرتاب تا نقطه برخورد، فاصله ای در حدود ۶۵۰ کیلومتر وجود داشته نوشت: این افزایش شدید برد در صورتی که با کاهش میزان وزن سر جنگی بدست نیامده باشد، نشانه استفاده از مواد سبک وزن پیشرفته در حجم بالا در ساخت موشک و همچنین ارتقاء سیستم پیشران است. این پایگاه در تحلیل هود آورده است که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از پیشرانه های کامپوزیتی در خانواده موشک های فاتح ۱۱۰ استفاده می کند که نسبت به مدل های اولیه پیشرفت فوق العاده ای محسوب می شود. به نظر می رسد که مهندسان ایرانی در بخش پیشران های سوخت جامد به پیشرفت های مهمی دست یافته اند. اگر موشک های سری فاتح و ذوالفقار در تعداد بالا شلیک شوند می توانند دست برتر را در بخش تاکتیکی و عملیاتی به ایرانی ها اعطا کنند. موشک ذوالفقار ذوالفقاری که گردن تروریست‌ها را شکست عملیات ضربت محرم، ۳۱ شهریورماه سال 97 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بود که تروریست ها مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز را مورد حمله قرار دادند که در آن تعدادی از هموطنانمان مجروح و شهید شدند. به همین مناسبت مقام معظم رهبری در دیدار خود با جمعی از ورزشکاران مدال آور بازی های آسیایی به این موضوع واکنش نشان دادند. ایشان در بیانات خود با اشاره به این حادثه تروریستی فرمودند که این حادثه تلخ بار دیگر نشان داد که ملت ایران در راه پر افتخار پیشرفت و اعتلاء، دشمنان زیادی دارد. ما به تروریست ها یک گوشمالی سخت خواهیم داد و باید منتظر پاسخ کوبنده ما باشند. عملیات موشکی با نام ضربت محرم برای نابودی مقر تروریست ها با دستور فرمانده کل قوا از سوی نیروی هوافضای سپاه طراحی و انجام شد. این عملیات با رمز مبارک یا حسین(ع) و با شلیک ۶ فروند موشک از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در غرب کشور آغاز شد. مشخصات موشک ها پس از شلیک در این عملیات اعلام شد که نام ۴ فروند موشک ذوالفقار نیز در این لیست به چشم می خورد. پایگاه خبری MDAA نزدیک به دولت ایالات متحده بعد از سیلی محکم سپاه به تروریست ها در گزارشی به بررسی این موشک پرداخته و آن را نسل پیشرفته موشک فاتح 110 نامید. در گزارش این پایگاه آمده که ایران با افزایش برد موشک های خود به دنبال تثبیت خود به عنوان قدرت منطقه ای است؛ موشک ذوالفقار یک هشدار و تهدید جدی برای متجاوزان به ایران است. یک دیگر از اهمیت های این موشک نشان دادن قدرت بالیستیک ایران است، البته هنوز مشخص نیست که آیا این موشک به تولید انبوه می رسد یا خیر؟ موشک ذوالفقار کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته‌ است طیف‌ متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است. تولید موشک بالستیک ذوالفقار می تواند این پیام را به آمریکا ارسال کند که اگر قصد استفاده از پایگاه های نظامی منطقه علیه ایران را دارید؛ منتظر پاسخ موشکی ایران با ذوالفقار باشید، زیرا همه این پایگاه ها در تیررس موشک ذوالفقار قرار دارند. قطعا تصور کردن ایران به عنوان کشوری که نیازمند تکنولوژی خارجی برای موشک های خود است یک اشتباه وحشتناک خواهد بود که در صورت رخ دادن از سوی دشمنان می تواند تاوان سختی برای آنها داشته باشد. گزارش از مهدی طلوع وند انتهای پیام/ ]]> سیاسی Mon, 29 Oct 2018 08:48:52 GMT http://oshida.ir/vdce7o8p.jh8epi9bbj.html ظریف عازم استانبول شد http://oshida.ir/vdchxwn-.23nk-dftt2.html محمد جواد ظریف دقایقی پیش برای شرکت در ششمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان عازم استانبول شد. ظریف عازم استانبول شد انتهای پیام/ ]]> سیاسی Mon, 29 Oct 2018 08:48:52 GMT http://oshida.ir/vdchxwn-.23nk-dftt2.html نتانیاهو: به زودی به دیگر کشور‌های عربی هم سفر خواهم کرد http://oshida.ir/vdcjihem.uqexmzsffu.html به گزارش اوشیدا، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از سفر به پادشاهی عمان پیش‌بینی کرد به زودی به دیگر کشور‌های عربی هم که با این رژیم روابط دیپلماتیک ندارند، سفر کند. او در نشست هفتگی کابینه خود گفت: به دیگر کشور‌های عربی هم که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند، سفر خواهم کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به سلطان‌نشین عمان را تاریخی توصیف و فاش کرد وزیر راه و اطلاعات این رژیم یک هفته دیگر به پادشاهی عمان سفر خواهد کرد و طرحی را با نام «خط آهن صلح» ارائه خواهد کرد که کشور‌های حاشیه خلیج فارس را به فلسطین اشغالی متصل می‌کند و به این کشور‌ها از طریق اردن دسترسی به دریای مدیترانه می‌دهد. نتانیاهو گفت: «در سفر تاریخی به پادشاهی عمان با سلطان قابوس دیدار کردم. او فردی باتجربه است. این نخستین سفر (مقامات بلندپایه) اسرائیل به عمان در بیست و دو سال گذشته بود که پس از تلاش‌های دیپلماتیک من و با تشویق کشور‌های غربی صورت گرفت. در دیدار طولانی با سلطان قابوس، درباره چالش‌ها پیش روی منطقه خاورمیانه بحث و گفتگو کردیم و بحث‌های بیشتری هم صورت خواهد گرفت.» انتهای پیام/ ]]> سیاسی Mon, 29 Oct 2018 08:48:52 GMT http://oshida.ir/vdcjihem.uqexmzsffu.html نه روحانی رئیس جمهور است نه اسحاق جهانگیری معاون اول!/ دولت و برجام که هیچ؛ شورای شهر و مجلس هم از ما نیست http://oshida.ir/vdca6oni.49ny615kk4.html طی یک و نیم سال گذشته از عمر دولت دوازدهم که شاکله آنرا رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند؛ معضل مهمی به نام «مسئولیت‌پذیری» و اینکه مسئول «وضع موجود» کیست؟ بروز کرده است. البته پاسخ واضح است. مسئول وضع موجود کسانی هستند که خود را «فدائیان روحانی» نامیدند، گفتند ما تضمین او هستیم[1] و در شب انتخابات فیلمی را با محتوای «تَکرار می‌کنم» در حمایت از روحانی منتشر کردند و از این گفتند که تکرار می‌کنم... به روحانی و لیست امید رأی بدهید! اما این پاسخ واضح گویا در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان هیچ طرفداری ندارد. این روزها مسئولیت هیچ بخشی از وضع موجود از سوی آنها بر عهده گرفته نمی‌شود و طوری رفتار می‌کنند که انگار در طول 5 و نیم سال گذشته، کسانی غیر از روحانی و خاتمی و جهانگیری و... برجام را طراحی کرده‌اند، از روحانی حمایت کرده‌اند و اوضاع فعلی را پدید آورده‌اند! این گزاره عجیب و حتی شاید متوهّمانه اما واقعیتی است انکار ناپذیر. *تقلا برای سلب مسئولیت از دولت و روحانی در قبال «وضع موجود» اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان طی یک و نیم سال گذشته صحبت‌هایی را درباره سهم نداشتن دولت در وضع موجود اظهار کرده‌اند که مردم بایستی درباره آنها قضاوت کنند. بخوانید: 1_ زهرا شجاعی، فعال اصلاح‌طلب: فقط 15 درصد قدرت در اختیار دولت است. 2_ محمدعلی وکیلی، از نمایندگان چپ: رئیس‌جمهور روحانی در وضع موجود، بیشتر از 10 درصد سهم ندارد. 3_ محمود میرلوحی، عضو شورای شهر: اقدامات رئیس‎جمهور بی‎نقص نبوده است ولی به هر حال حرف زیادی برای گفتن به ویژه در مقابل رقبای خود دارد و می‎تواند یکسال و نیم بعداز انتخابات و مسائلی که بر دولت گذشته، از جمله در مورد برجام و موانعی که ایجاد شد، مسائل بانک‎ها و پشت‎پرده آنها و مسائل مربوط به صندوق‎ها و موسسات مالی را بیان کند. همچنین آقای روحانی باید در مورد فعالیت بخش‎ها، نهادها و نحوه واگذاری اصل 44 و مشکلاتی را که در پیش‎روی جامعه است، توضیح دهد. اگر بخش‎هایی از این مسائل را تحلیل کند، جامعه ما در مورد مسائل و مشکلاتی که وجود دارد آگاهی پیدا می‎کند. این مسائل فقط مربوط به وضعیت اقتصادی کشور نیست. برخی از مشکلات مربوط به اختیارات محدوده دولت نیست. 4_ سعید حجاریان: همه انتقادات متوجه دولت و رییس جمهور نیست. در واقع، اهرم های قدرتی در ساختار سیاسی ما فعال هستند که ابتکار عمل را از دولت گرفته اند و نه تنها پاسخگوی عملکردشان نیستند بلکه همواره در مقام منتقد قوه مجریه ظاهر می‌شوند. روحانی به چنین وضعیتی واقف است... 5_ محمدعلی ابطحی: روحانی مسئول اتفاقات بد اقتصادی نیست! *انکار مسئولیت اصلاح‌طلبان در 2 دوره حمایت از روحانی و پدید آمدن وضع موجود/ عاشقش بودیم و برایش تضمین دادیم اما مسئول عملکردش نیستیم! اپیزود دیگر این ماجرا، انکار نقش اصلاح‌طلبان در روی کار آمدن دو دوره‌ای رئیس‌جمهور روحانی و چپ‌های همراه اوست. دقت شود که این حرف‌ها را کسانی مطرح می‌کنند که طی 4 سال اول روحانی حتی یک انتقاد فراگیر نیز نسبت به او نداشتند، از این می‌گفتند که روحانی از ما هم بهتر عمل کرده است و معتقد بودند که اصلاحات و اعتدال یکی هستند. 1_ جواد امام، فعال اصلاح‌طلب و از چهره‌های نزدیک به خاتمی: اصلاح طلبان به جهت حمایت هایی که برای روی کار آمدن روحانی انجام دادند، مسوول پاسخگویی هستند اما نباید نادیده گرفت که بیشتر دولتی ها از جریان راست انتخاب شدند و در واقع اصلاح طلبان هیچ مشارکتی در کار اجرایی دولت نداشته‌اند. 2_ احمد شیرزاد، فعال اصلاح‌طلب: ما اصلاح‌طلبان مسئول عملکرد دولت نیستیم. 3_ محمد سلامتی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل سازمان منحلّه مجاهدین: معمولا دولت‌ها برای موفقیت درعرصه اقتصادی باید اولا برنامه مشخصی داشته باشند و ثانیا برای اجرای آن افراد همفکر و هماهنگ را انتخاب کنند. متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم فاقد هر دو این مهم بوده و هستند. 4_ محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ: به هیچ وجه کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیرهای دولت و اتفاقات روی داده در عرصه مدیریت اقتصادی کشور به اصلاح‌طلبان ربطی ندارد. 5_ سعید حجاریان: من معتقدم می‌شود اصلاح‌طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست؛ مشروط بر اینکه ذکر کنند دولت، متعلق به چه جریانی است...دولت کرخت و گیج است و در زمین اصلاحات بازی نمی‌کند. 6_ غلامرضا ظریفیان: اصلاح طلبان از ابتدا نقش حامی منتقد را برای دولت روحانی ایفا کردند و هرگز نقش حامی مطلق را برای دولت نداشته‌اند. *تکذیب نقش دولت و اصلاح‌طلبان در برجام/ تصمیم نظام بود! مسئله دیگر به «برجام» مربوط می‌شود. بزرگترین پروژه سیاسی دولت و اصلاح‌طلبان طی دو دولت یازدهم و دوازدهم. پروژه‌ای بزرگ و البته بی‌دستاورد و شکست خورده که گویا حالا قرار است مسئولیت آن هم به گردن کسانی دیگر بیافتد! اما اصلاح‌طلبان در این باره چه می‌گویند؟! 1_ رسول منتجب‌نیا با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم (برجام) را رئیس جمهور گرفته؟»: به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر این بحث رئیس جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس جمهور. چون این مسائل کلان را رئیس جمهور تصمیم گیری نمی‌کند! 2_ ناطق نوری: نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است. 3_ غلامرضا حیدری، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس: تمام مذاکرات برجام با نظر مستقیم رهبر انقلاب صورت گرفته و وزیر امور خارجه تنها مجری اوامر رهبری در برجام بوده و جایگاه تصمیم‌گیرنده و یا سیاستگذار نداشته است! 4_ غلامرضا ظریفیان (نقل به مضمون): چه اصراری دارید که روحانی مسئول برجام باشد؟ «نظام و مردم» مسئول بودند. *وقتی کار به انکار نقش «جهانگیری» و نیلی و دولتی‌ها هم می‌رسد تا اینجای ماجرا روشن شد که نه رئیس‌جمهور نقشی در وضع موجود دارد، نه اصلاح‌طلبان نقشی در حمایت از روحانی و پدید آمدن وضع موجود دارند و نه برجام، محصول تلاش مشترک و جمعی دولت و اصلاح‌طلبان بوده است! این قضیه اما با اظهارات جنجالی جهانگیری که به تازگی انتشار یافت وارد فاز تازه‌تری شده و حالا گویا ارکان دولت هم می‌خواهند، بگویند نقشی در «وضع موجود» نداشته‌اند. اسحاق جهانگیری، به تازگی طی اظهاراتی در مراسم روز ملی صادرات گفته است: «قیمت پایه صادراتی اصلاح خواهد شد، به من گفته شده که موضوع حل شده است، این در حالی است که اگر موضوع حل نشده است، به من نامه بنویسید که حل نشده است. ما در کشور در این شرایط مدیر ریسک پذیر می خواهیم. من دستم قلم و کاغذی نیست که کسی را برکنار کنم این در حالی است که من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را هم نداشته‌ام. بنابراین از من انتظار نداشته باشید وکیل و وزیر تغییر دهم.» از قدیم گفته‌اند «ماهی از سر گنده گردد نی ز دم»! به این معنی که مردم باید بدانند حالا که اسحاق جهانگیری قصد دارد دامن خود را از اشکالات دولت، پاک جلوه دهد، تکلیف سایر مدیران دولتی روشن است. بخوانید: 1_ مسعود نیلی، مشاور ارشد رئیس جمهور: در نظام تصمیم‌گیری دولت حضور ندارم و اتفاقات اقتصادی امسال ربطی به من ندارد. 2_ عباس آخوندی وزیر 5 و نیم ساله راه و شهرسازی در نامه استعفای خود: با این سطح از تفاوت دیدگاه، از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست. 3_ کرباسیان، وزیر سابق اقتصاد: من اختیاری ندارم. بانک مرکزی راسا اقدام می‌کند.[2] *دولت و برجام که هیچ! شورای شهر و مجلس هم از ما نیست این فهرست دردآور از مسئولیت‌گریزی اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها، البته شامل «شورای شهر» و «مجلس» هم می‌شود. جایی که اصلاح‌طلبان از بابت آنها هم باید پاسخگو باشند اما جالب آنکه برای آن نیز مقصرتراشی می‌کنند و از این می‌گویند که این ضعف‌های محرز شورای شهر تهران و اصلاح‌طلبان مجلس به دلیل «نظارت استصوابی» شورای نگهبان است! شاهد مثال آنکه، حسین کمالی، از فعال ستادی اصلاح‌طلب و کسی که در ایام انتخابات مجلس دهم در سال 94 از این می‌گفت که با پیروزی اصلاح‌طلبان در مجلس، «سربازی لغو و مقرری بیکاری به مردم پرداخت خواهد شد»![3] اما به تازگی درباره ناکارآمدی شورای شهر و بدعملی مجلسی‌ها گفته است:‌ یک نوع کاهش اثرگذاری در عناصر انتخاب شونده توسط اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر قابل مشاهده است. او می‌افزاید: طبیعتا هم در جمع فراکسیون افرادی هستند که خوب کار کردند و به وظایفشان عمل می‌کنند و جمعی هم در شورای شهر معتقد هستند در انجام وظیفه کاستی و کوتاهی نداشتند. اما چیزی که الان در جامعه می‌توان مشاهده کرد و بحث و گفت‌وگوی ما هم با بدنه جامعه نشان می‌دهد، توقعات مردم از آنچه امروز در حال وقوع است، بیشتر است. کمالی سپس در تکمیل این معنی و بیان چرایی بر زمین ماندن توقعات مردم از فراکسیون امید و از شورای شهر، پای بحث نظارت شورای نگهبان را پیش می‌کشد و تأکید می‌کند: «وقتی دستگاه‌های تصمیم‌گیر و ممیزی که در کشور موثرند در امر انتخاب و انتصاب مسئولینی که باید اداره امور را به عهده بگیرند، دخیل می‌شوند و نوعی نظارت را اعمال می‌کنند که این نظارت برای افراد توانمند یک جریان سیاسی بازدارنده است؛ افرادی وارد صحنه می‌شوند که شاید آن توانایی‌های لازم و کافی را ندارند. بنابراین می‌شود بخشی از این ناکارآمدی را متوجه افرادی دانست که مانع نقش‌آفرینی افراد توانمند شده‌اند، تا در نهایت کسانی که رای آوردند شاخص جریان اصلاحات نباشند.»[4] *چه کسی در 5 و نیم سال گذشته رئیس‌جمهور و معاون اول بوده است؟! با خوانش این کدها و صحبت‌ها، سؤال مهمی به ذهن خطور می‌کند. اگر روحانی مسئول «وضع موجود» نیست، اگر اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی مسئولیتی ندارند، اگر دولت و چپ‌ها در برجام نقشی نداشته‌اند، اگر «جهانگیری» در تمام طول 5 سال گذشته اراده‌ای از خودش نداشته و اگر شورای شهر و فراکسیون امید هم ربطی به اصلاح‌طلبان ستادی ندارند! پس در طول 5 سال گذشته چه کسی رئیس‌جمهور بوده، چه کسی معاون اول بوده و چه کسی برای رأی‌آوردن این دو نفر «تَکرار» کرده است؟! شاید احمقانه و شاید هم رندانه به نظر بیاید اما با این اوصاف، حکماً از نظر دولت و اصلاح‌طلبان؛ طی 5 و نیم سال گذشته «حسین شریعتمداری» رئیس‌جمهور بوده و «حسن عباسی» هم نقش معاون اول او را بر عهده داشته است.مجلس و شورای شهر هم هیچ! ]]> سیاسی Sat, 27 Oct 2018 06:28:12 GMT http://oshida.ir/vdca6oni.49ny615kk4.html تلاش مجلس برای افزایش مجدد حقوق کارگران http://oshida.ir/vdci5vaq.t1a5y2bcct.html علی خدایی عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون کارگری مجلس و موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: روز گذشته جلسه فراکسیون کارگری در محل دفتر هیأت رئیسه مجلس برگزار شد که قرار بود در این نشست نمایندگان کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار نیز حضور داشته باشند که نمایندگان کارفرمایی دعوت این فراکسیون را نپذیرفتند. بیشتر بخوانید طرح جدید مجلس برای افزایش حقوق کارگران عضو کارگری شورای عالی کار که به نمایندگی از جامعه کارگری در این نشست حضور پیدا کرد افزود: در این نشست که با حضور حداکثری اعضای فراکسیون برگزار شد، همه اعضا بر تقویت قدرت خرید کارگران و ارتقای سطح معیشتی این قشر از جامعه تاکید داشتند. وی ادامه داد: در نشست فراکسیون کارگری ضمن بیان مشکلات معیشتی، اعتراض خود را نسبت به عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار توسط وزارت کار و دستمزد پایین نیروی کار نسبت به هزینه ها اعلام کردیم که اعضای این فراکسیون کاهش قدرت خرید کارگران در پی وضعیت اقتصادی کشور طی چند ماه گذشته را تایید کردند. خدایی با بیان اینکه همچنین در این نشست مصوب شد تا یک نشست غیرعلنی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با موضوع رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران برگزار شود، گفت: همچنین قرار است طرحی از سوی نمایندگان برای افزایش مجدد دستمزد جامعه کارگری در سال ۹۷، ارائه شود. وی با بیان اینکه طرح «افزایش مجدد دستمزد کارگران در سال ۹۷» با قید دوفوریت با هدف جبران کاهش قدرت خرید کارگران تهیه می شود، اظهار داشت: با توجه به تشکیک طرف های کارگری، کارفرمایی و دولت در خصوص تعداد دفعات افزایش دستمزد در یکسال و تفسیرهای مختلف از قانون کار در این خصوص، مواضع خود را در نشست فراکسیون تشریح کردیم و نظر جامعه کارگری این است با توجه به اینکه در قانون عنوان شده «همه ساله مزد کارگران افزایش پیدا می کند» منظور از «همه ساله» نمی تواند صرفا یکبار در سال باشد بلکه منظور قانون گذار از افزایش دستمزد سالانه «حداقل یکبار در سال» است. خدایی تاکید کرد: در این خصوص نیز نظر اعضای فراکسیون این بود که شفاف سازی لازم را انجام دهند و طرحی را ارائه دهند که به صورت شفاف مشخص کند تعداد دفعات افزایش مزد سالانه می تواند بیش از یکبار در سال باشد. وی به دیدار خود با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: طی دیداری که دو شب گذشته با آقای شریعتمداری داشتیم، وی وعده داد در صورت کسب رای اعتماد در اسرع وقت نشست شورای عالی کار برای تعیین تکلیف جبران قدرت خرید کارگران در سال جاری برگزار شود. این عضو کارگری شورای عالی کار افزود: در نشست با آقای شریعتمداری مطالبات کارگران شامل بحث امنیت شغلی، تامین معیشت و به طور خاص افزایش دستمزد با تشکیل جلسات شورای عالی کار را بیان کردیم و شخص وزیر در این خصوص قول مساعد داد. این فعال کارگری، با انتقاد از عدم تشکیل نشست شورای عالی کار در دوران سرپرستی محسنی بندپی افزود: در صورتیکه وزیر پیشنهادی کار در نشست روز شنبه هفته آینده بتواند رای اعتماد نمایندگان ملت را کسب کند امیدواریم نشست شورای عالی کار سریعا تشکیل شود اما در صورت عدم رای اعتماد مجلس به آقای شریعتمداری، فراکسیون کارگری مجلس تشکیل شورای عالی کار را پیگیری می کنند. خدایی با بیان اینکه نگاه کلی مجلس به وضعیت معیشتی کارگران مثبت است، گفت: در خصوص موضوعات و وعده های مطرح شده در فراکسیون کارگری مجلس بسیار امیدوار هستیم تا به نتیجه برسند. منبع: مهر ]]> سیاسی Wed, 24 Oct 2018 05:12:40 GMT http://oshida.ir/vdci5vaq.t1a5y2bcct.html صدبار هم اگر به ۹۶ برگردیم به بدتر از چوب خشک رأی می‌دهم http://oshida.ir/vdchx6n-.23nkqdftt2.html روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: سعید لیلاز در گفت‌وگو با روزنامه شرق، اظهار داشت: در سال‌های گذشته به ویژه در ماه‌های اخیر جلسات متعددی در سطح وزارتخانه‌ها چه در سطح معاونان وزیر چه در سطح وزرا و چه مدیران کل داشته‌ایم، بنابراین خود این تعاملی که بین دولت با اقتصاددان‌ها و کارشناسان اقتصادی وجود دارد، بسیار خوب بود. او اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد که این گونه جلسات را هم خودشان ادامه خواهند داد و هم در سطح وزارتخانه‌ها نیز تداوم پیدا خواهد کرد و این در حالی است که به صورت منظم آقای نوبخت و آقایان را ملاقت می‌کنیم. وی گفت: رئیس‌جمهور در این جلسه بسیار خوش‌بین بود به اینکه یک رشته اقدامات اصلاحی بسیار عمیق از اوایل آبان‌ماه در کشور اتفاق خواهد افتاد. او اضافه کرد: در این حال، رئیس‌جمهور در برخی از حوزه‌ها معتقد بود که دولت در گذشته خیلی بهتر از این می‌توانست عمل کند و قول بهبود عملکرد را داد. از سوی دیگر عملکرد چهارسال دوره اول خود را بر مبنای شواهد آماری ارائه و توضیح داد که در کدام قسمت‌ها دستاوردهای چشمگیری داشته‌ایم. من هم با این آمارها و دستاوردها کاملا موافق هستم و به همین دلیل تکرار می‌کنم که اگر صدبار دیگر هم به سال ۹۶ برگردیم. دوباره به آقای روحانی رأی خواهم داد و همچنان از سیاست‌های اجرائی دولت تا قبل از شروع تحریم‌ها قویا حمایت می‌کنم. یادآور می‌شود لیلاز، تاریخ خوانده اما هم‌اکنون قائم‌مقام فروش ایران‌خودرو دیزل است. وی دو هفته قبل در گفت‌وگو با یورونیوز تصریح کرده بود اگر به جای روحانی چوب خشک بود، با اختیاری که روحانی دارد، بهتر از او در مدیریت اقتصادی عمل می‌کرد. او بعد از ملاقات با روحانی نیز گفته بود خفه‌خون بگیریم بهتر است اما بعدا گفت چون قصد مصاحبه نداشته این حرف را زده است. حزب کارگزاران طی ۳ ماه گذشته حملات شدید رسانه‌ای را علیه روحانی ترتیب داد که حمل بر امتیازخواهی در کابینه و تغییرات آن شد. این حزب در بیانیه‌ای، دولت را دولت بزم و دولت سرگشته و بی‌کفایت معرفی کرد و کرباسچی دبیرکل حزب با همین ادبیات، خواستار استعفای روحانی شد. کرباسچی در ملاقات اصلاح طلبان با روحانی حضور نداشت. اما مرعشی در این دیدار شرکت کرده بود. ]]> سیاسی Wed, 24 Oct 2018 05:07:38 GMT http://oshida.ir/vdchx6n-.23nkqdftt2.html شکست سنگین محمد بن سلمان در سفر به کویت http://oshida.ir/vdcivwaq.t1a5q2bcct.html به گزارش گروه اوشیدا ، کارشناس عرب با بیان اینکه سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به کویت شکست خورد، تاکید کرد کویت به بن سلمان اطلاع داده است اجرای شروط او غیرممکن است. فواد ابراهیم، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سناریوهایی وجود دارد از جمله «گفتمان توهین آمیز» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی که دو روز پیش بیان کرد. وی افزود: «این سفر (سفر محمد بن سلمان به کویت) به دو ساعت کاهش پیدا کرد و با تاخیر در ورود، تسریع در ترک کویت و کاهش سطح مذاکرات صورت گرفت. نتایج این سفر، از برنامه کاری آن که قرار بود دو روز ادامه داشته باشد مشخص است.» بیشتر بخوانید: اجیر شدن محمد بن سلمان برای سفر به کویت و برآورده کردن خواسته‌های آمریکا ابراهیم نوشت: «بن سلمان با الصباح الاحمد جابر الصباح، امیر کویت در ضیافت غذا دیدار کرد اما به او گفته شد که شرایط تو پذیرفتنی نیست و از همان جا که آمدی بازگرد.» در خصوص شروطی که ولیعهد سعودی به کویت برده بود نیز ابراهیم تاکید کرد: «جبران کمبود نفت در بازار پس از توقف صادرات نفت ایران از این مسائل بود.» وی تاکید کرد: «بن سلمان به مهمانی نیامده بود بلکه برای دزدی در لباس فرد پیروز وارد کویت شده بود و سرقت نفت کویت و خاک این کشور موضوع سفر او بود.» انتهای پیام/ ]]> سیاسی Tue, 02 Oct 2018 07:50:03 GMT http://oshida.ir/vdcivwaq.t1a5q2bcct.html با لایحه FATF کاملا مخالف هستم/ داعش را آمریکا به وجود آورد http://oshida.ir/vdcb5sb0.rhbaspiuur.html به گزارش اوشیدا؛ حبیب اله دهمرده در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در این خصوص اظهار کرد: مستکبرین عالم و بدخواهان بشریت جز اینکه مشکلی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی و آزادی خواهان بشریت به وجود آورند هیچ مسیر و برنامه دیگری را در نظر نمی گیرند. وی بیان کرد: یک تصمیم گیری بزرگ بعضی مواقع در مجلس به وجود می آید که برخی به صورت آزاد اظهار نظر می کنند، وظیفه ما این است که در چنین مواقع حساس، تصمیمی را بگیریم که همچون مدرس ماندگار و مسیری را انتخاب کنیم که به عنوان باقیات و صالحات از آن یاد شود. نماینده مردم سیستان در مجلس با بیان اینکه هرگز نباید زیر بار قراردادهای استعماری رفت، ادامه داد: باید آزادانه مسیر خود را انتخاب کنیم، بنابراین به هیچ وجه نباید با دست خود استقلال کشور را زیر سوال برده در این راستا می طلبد نظرکارشناسی کمیسیون قوه قضایی تایید شود. وی با تاکید بر این مطلب که بنده مخالفFATF هستم، افزود: درکشور به اندازه کافی قوانین مربوط به مقابله با تامین مالی تروریسم وجود دارد، بر این اساس لوایحی مانند FATF برعلیه کشور ما به کار گرفته شده و طرف غربی از آن سو استفاده می کند، نباید به کنوانسیونی پیوست که در اتاق فکر دشمن طراحی شده است. دهمرده خاطرنشان کرد: هر چند شروطی هم در چنین لوایحی گنجانده شود اما ممکن زمانی از این لایحه برعلیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند هنگامی که نقاط ضعف و قوت این لایحه را در نظر بگیریم این لایحه از دید بنده منفی است و به آن رای نمی دهم. نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: همه به خوبی آگاه هستند که آمریکایی ها بزرگترین تامین کننده مالی تروریسم در جهان هستند و داعش را ایجاد کردند. انتهای پیام/ ]]> سیاسی Mon, 01 Oct 2018 06:30:43 GMT http://oshida.ir/vdcb5sb0.rhbaspiuur.html هدیه عجیبِ «اون» به «این»+ تصویر http://oshida.ir/vdcdkk09.yt0oo6a22y.html به گزارش اوشیدا؛ خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی آنطور که پیشتر و در نشست دوستانه با 'مون جائه این' رییس جمهوری این کشور وعده داده بود دو قلاده سگ شکاری برای وی هدیه فرستاده است. خبرگزاری کره جنوبی روز یکشنبه گزارش کرد رهبر کره شمالی این دو قلاده سگ را که از نژاد 'پونگ سان' هستند به عنوان نشانه‌ای از بهبود روابط میان دو کشور به رییس جمهوری کره جنوبی هدیه داده است. این دو قلاده سگ 'سونکانگ' و 'گومی' نام دارند که سال ۲۰۱۷ در منطقه پونگ سان به دنیا آمده اند، رییس جمهوری کره جنوبی همچنین خود نیز یک سگ دیگر از همین نژاد به نام 'مارو' دارد. کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد این هدیه روز پنجشنبه و از طریق مرز زمینی روستای پانمونجوم به کره جنوبی ارسال شد. در سال ۲۰۰۰ نیز 'کیم جونگ ایل' رهبر سابق کره شمالی در جریان نشست نخست رهبران دو کشور، دو قلاده سگ 'پونگ یان' به نام‌های 'یوری' و 'دوری' را به 'کیم دائه جونگ' رئیس جمهوری وقت کره جنوبی هدیه داده بود. این سگ‌ها پیش از اینکه به مرگ طبیعی بمیرند در سال ۲۰۱۳ به باغ وحش سئول سپرده شدند. این سگ‌ها می‌توانند همه نوع حیوانات وحشی حتی ببر را هم شکار کنند. هدیه هیجان‌انگیز «این» به «اون»+ تصویر رهبر کره شمالی روز ۲۹ شهریور نیز در حین برگزاری سومین نشست سران دو کره در 'پیونگ یانگ' دو تن قارچ مخصوص کوهستان‌های کره شمالی برای رییس جمهوری کره جنوبی ارسال کرد. 'مون' رییس جمهوری کره جنوبی دستور داده بود تا این قارچ‌ها به طور مساوی میان خانواده‌های جدا شده از هم در جنگ دو کره تقسیم شود. مون اظهار امیدواری کرده بود این قارچ‌ها که دارای طعم و رنگ کره شمالی هستند زمینه دوستی هر چه بیشتر دو کره را فراهم کند. با این حال علیرغم داد و ستد این هدایا میان سران دو کشور و همچنین بهبود فضای سیاسی میان رهبران، وزرای خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با یکدیگر دیدار نکردند. منبع: ایرنا انتهای پیام/ ]]> سیاسی Mon, 01 Oct 2018 05:44:01 GMT http://oshida.ir/vdcdkk09.yt0oo6a22y.html