پایگاه خبری اوشیدا - پربيننده ترين عناوين فناوری اطلاعات :: نسخه کامل http://oshida.ir/it Sun, 25 Jun 2017 13:30:08 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://oshida.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری اوشیدا http://oshida.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری اوشیدا آزاد است. Sun, 25 Jun 2017 13:30:08 GMT فناوری اطلاعات 60 سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گلستان http://oshida.ir/vdcdkj0k.yt0n56a22y.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان، حسین مؤمنی در خصوص سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گلستان اظهار داشت: واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با عید سعید فطر برای افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه «ای سی تی» استان گلستان به گرگان سفر می‌کند. وی افزود: حضور در نماز عید سعید فطر در شهرستان کلاله و افتتاح متمرکز پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گلستان است. مومنی گفت: دیدار با مردم روستای «دهنه کلاله» نیز از برنامه های دیگر سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان گلستان است. انتهای پیام/ ]]> فناوری اطلاعات Sun, 25 Jun 2017 08:30:47 GMT http://oshida.ir/vdcdkj0k.yt0n56a22y.html گوگل سوابق پزشکی خصوصی را از نتایج جستجو حذف می کند http://oshida.ir/vdcg779n.ak9yu4prra.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: شرگت گوگل پس از اصلاح سیاست‌های خود در خصوص اطلاعات شخصی کاربرانش از این پس پرونده های پزشکی را از اعلام نتایج جستجو، حذف می کند که این امر هک اطلاعات و خطای نهادهای پزشکی را محدود می سازد. این تغییرات به تازگی در گوگل رخ داده است و پرونده های محرمانه و شخصی پزشکی افراد را شامل می شود زیرا انتشار پرونده های پزشکی خصوصی افراد می تواند به قربانیان حوادث و یا به لحاظ مالی و احساسی به افراد زیان وارد کرده و حتی آینده آنها را در معرض خطر قرار دهد. آخرین تغییرات در سیاست حذف از سوی گوگل به سال 2015 میلادی برمی گردد که طی آن این شرکت اقدام به حذف برخی تصاویر مستهجن به خواست کاربرانی کرد که از آپلود آنها رضایت نداشتند. با توجه به اینکه گوگل به درگاه جستجوی برای بسیاری از کاربران جهان تبدیل شده است شاید برخی از سیاست های حذفی گوگل موجب شود تا کاربران و علاقمندان به وب گردی موتور جستجوگر خود را تغییر دهند، در حالی که اطلاعاتی را که گوگل نمیاش نمی دهد در جستجوگرهای دیگر قابل مشاهده است. چندی پیش نیز گوگل اعلام موضع سختی نسبت به انتشار ویدئوهای خشن اتخاذ کرده بود و علاوه بر هشدار و افزایش نظارت توصیه هایی برای کاربرانش داشته است. انتهای پیام/ ]]> فناوری اطلاعات Sun, 25 Jun 2017 08:38:26 GMT http://oshida.ir/vdcg779n.ak9yu4prra.html گوگل دیگر ایمیل‌های شما را نخواهد خواند http://oshida.ir/vdcjyoei.uqehozsffu.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: حامیان حفظ حریم شخصی برای مدت‌های طولانی از گوگل به دلیلی سوءاستفاده از تبلیغات کاربران متهم می‌کردند، حالا این شرکت می‌گوید اسکن ایمیل‌ها را متوقف می‌کند. گوگل این خبر را در پستی در وبلاگ رسمی خود منتشر کرد است، در این پست اشاره شده که این اقدام از اواخر امسال اجرا خواهد شد. این خبر به معنای قطع شدن تبلیغات هدفمند در سرویس GMAIL نیست، گوگل می‌گوید از راه دیگری علایق شخصی کاربران را رصد کرده و برای آنها تبلیغات هدفمند ارسال می‌کند. کاربران در زمان عضویت در هر یک از سریس های گوگل این موضوع را پذیرفته‌اند که برای آنها تبلیغات هدفمند ارسال شود، کارشناسان معتقدند پس از پایان دوره اسکن ایمیل‌ها گوگل برای ارسال این دست تبلیغات به سراغ اطلاعاتی خواهد رفت که کاربران در زمان عضویت در گوگل ثبت کرده‌اند. نکته‌ای که از آخرین پست، گوگل در وبلاگ خود نوشته است می‌توان این موضوع را برداشت کرد که اسکن نامه‌ها برای همیشه متوقف نشده است، این شرکت می‌گوید برای تشخیص هرزنامه‌ها همچنان نیازمند اسکن ایمیل‌هاست. انتهای پیام/ ]]> فناوری اطلاعات Sun, 25 Jun 2017 08:38:26 GMT http://oshida.ir/vdcjyoei.uqehozsffu.html سبقت اینستاگرام از اسنپ/ روزانه 250میلیون کاربر از استوری استفاده می کنند http://oshida.ir/vdca6anm.49noa15kk4.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: طبق آمار منشتر شده شبکه به اشتراک گذاری عکس و فیلم اینستاگرام پس از رونمایی از قابلیت استوری خود با گذشت حدود یک سال هم اینک 250 میلیون کاربر دارد که از این ویژگی جذاب استفاده می کنند، این در حالی است که اسنپ که طرح اولیه استوری را در اختیار داشت و اینستاگرام آن را کپی کرد روزانه 166 میلیون کاربر فعال دارد. اینستاگرام اعلام کرده بود تا ماه گذشته میلادی 200 میلیون کاربر از استوری استفاده می کردند اما طی یک ماه گذشته به دلیل جذابیت هایی که استوری داشته است حدود 50 میلیون کاربر دیگر به جمع استفاده کنندگان از این قابلیت اضافه شدند. اگر تنها به گذشته یک سال پیش اینستاگرام نگاه کنید می بینید که با افزوده شده قابلیت استوری به چه میزان کاربرانش افزایش داشته به خصوص اینکه گفته می شود حدود یک سوم استوری های منتشر شده در اینستاگرام از سوی شرکت های تبلیغاتی است که حداقل یک میلیون تبلیغ کننده هستند. اینستاگرام در اوت سال 2016 میلادی قابلیت استوری را با کپی برداری از اسنپ چت رونمایی کرد که به کاربران این امکان را می داد تا ویدئوهای زنده و یا عکس های خود را برای تنها 24 ساعت با دیگران به اشتراک بگذارند و پس ازاین زمان پیام به صورت اتوماتیک حذف شود. تا چند ماه گذشته تنها 150 میلیون کاربر فعال از استوری اینستاگرام استفاده می کردند اما آمار جدید نشان از رشد بسیار خوب استفاده از استوری در بین کاربران فعال داشت به طوری که استفاده از این قابلیت هم اینک به 250 میلیون کاربر روزانه رسیده است. گفتنی است؛ طبق آمار رسمی اینستاگرام 700 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. انتهای پیام/ ]]> فناوری اطلاعات Sun, 25 Jun 2017 08:38:26 GMT http://oshida.ir/vdca6anm.49noa15kk4.html طراحی جالب چای کیسه ای که تاکنون ندیده اید +تصاویر http://oshida.ir/vdcb5wbs.rhb9wpiuur.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: زیبایی در بسته بندی مواد غذایی به طور متوسط برای مصرف کننده یکی از ضروریات است به همین دلیل اکثر تولید کنندگان در تلاشند تا برای جذب مشتریان دست به اقدامات لازم بزنند. تاکنون بسته بندی چای های کیسه ای به صورت یک نخ که به مقوایی متصل شده است بود اما این بار یکی از تولید کنندگان این محصولات خلاقیت به کار برده که دیدنی است. وی در ایده ای جالب که به ذهنش رسیده کیسه هایی که چای خشک در آن قرار می گیرد را به شکل ماهی طراحی کرده است. گفتنی است؛ آنها این  ایده را با الهام از طبیعت انجام داده اند تا هنگامی که مصرف کننده کیسه های چای را در لیوان آب می گذارد برایش یادآور طبیعت باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا تصویری از بسته بندی خلاقانه و زیبای چای کیسه ای را ببینید.   انتهای پیام/ ]]> فناوری اطلاعات Sun, 25 Jun 2017 08:38:26 GMT http://oshida.ir/vdcb5wbs.rhb9wpiuur.html قابلیت جدید اینستاگرام؛ عکسهایتان را در دو گروه خصوصی و عمومی منتشر کنید http://oshida.ir/vdchw6nm.23nwqdftt2.html به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال تست یک ویژگی جدید با نام Favorites است که به عمومی شدن آن می توانید در صفحه شخصی تان عکس‌ها برای دو گروه خصوصی و عمومی به نمایش بگذارید، در واقع با این قابلیت می توانید مخاطبان و فالوورهای خود را در مشاهده عکس ها کنترل کنید. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد بر روی افرادی که پست های وی را می ببیند کنترل داشته باشد، همچنین می توان برخی از پست های اینستاگرام را از تایم لاین عمومی مخفی کرد و برای منتخبان به نمایش درآورد، اینگونه دیگر نیاز به ایجاد اکانت خصوصی و یا خصوصی سازی صفحات در اینستاگرام از بین می رود. طراحان این شبکه اشتراک گذاری عکس و فیلم می گویند مردم در حال ساخت گروه های کوچک و خصوصی در اینستاگرام هستند اما در تلاشیم تا آنها را شناسایی کرده و با معرفی قابلیت  Favorites به آنها نشان دهیم می توانند گروه های بیشتری را در اختیار داشته باشند اما پست های خود را گاهی برای افراد خاص به نمایش بگذارند. البته هیچ یک از فالوورهای شما از انتشار خصوصی پست هایتان با خبر نخواهند شد و یا حتی متوجه نمی شوند که از لیست انتشار پیام های خصوصی حذف شده اند، فالوورهای زمانی متوجه انتشار پیام های خصوصی خواهند شد که نشان سبز رنگ favorites را بالای صفحات شما ببینند. favorites قابلیت جدید اینستاگرام   از دیگر ویژگی های favorites این است که پست هایی که به صورت خصوصی ارسال کرده اید در یک صفحه جداگانه قابل دسترسی است و افراد دیگر به آن دسترسی ندارند. اینستاگرام درصدد است این قابلیت را با تعداد کمی از کاربرانش آزمایش کند و مشخص نیست چه زمانی favorites برای عموم کاربران اینستاگرام قابل استفاده باشد. انتهای پیام/ ]]> فناوری اطلاعات Sun, 25 Jun 2017 08:38:26 GMT http://oshida.ir/vdchw6nm.23nwqdftt2.html