داخلی آرشيو مقاله صفحه 
امتیاز مثبت 
۴
 
هرروز با مراقبتهای ویزه ماه مبارک رمضان جهت رسیدن به بندگی خالصانه <مطلب سوم>
سردبیر.
کد مطلب: ۹۹۶۶
تاریخ انتشار:سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۴
اوشیدا:از خدا می خواهیم که فقط نزدیکی ورضایت خود را به ما عنایت بفرماید.ان شاالله.
هرروز با مراقبتهای ویزه ماه مبارک رمضان جهت رسیدن به بندگی خالصانه <مطلب سوم>
پایگاه خبری اوشیدا:درجات روزه:
1-روزه عوام
.این روزه با خوداری ازمبطلات روزه که فقهاء در رساله های خود نوشته اند تحقق می یابد
2-روزه خواص .
باانجام اموری که در روزه عوام گفتیم وجلوگیری اعضای بدن از مخالفت با خداوند روزه خواص تحقق پیدا می کند
3-روزه خواص خواص.
این روزه با خوداری از امر حلال یا حرامی که انسان را از یاد خدا باز می دارد
اقسام روزه داران:
روزه از حیث نیت روزه  به انواعی تقسیم می شود1-عده ای برای غیر خدا روزه می گیرند .مثلا بخاطر ترس از مردم یا برای رسیدن به نفع انان یا فقط بخاطر این که عادت مسلمین است .
2-بعضی نیز در نیت خود موارد فوق رابا ترس کمی از مجازات خدا وامید به پاداش امیخته اند.
3-عدهای فقط بخاطر ترس از مجازات یا رسیدن به پاداش روزه می گیرند.
4-گروهی علاوه بر نیت رهایی از مجازت ورسیدن به پاداش با روزه خود قصد رسیدن به نزدیکی ورضایت الهی رادارند.
5-دسته ای فقط برای رسیدن به رضایت ونزدیکی به خداوند روزه می گیرند .
بحثی پیرامون عبادت به نیت شایستگی خداوند برای عبادت
بعضی می گویند :کسانی که به کمال رسیدهاند حتی نباید بنیت شوق یا ترس یا پیوستن به خدا وکسب مقام نزد او یا بنیت خوشنودی او عملی را انجام دهند وباید ان نیت انان فقط شایستگی خداوند برای عبادت باشد.
چه اشکالی دارد گاهی اوقات ترس از مجازات نیز جزیی از نیت انها باشد.برای کسی که از ترس مجازات خدا غش می کند امکان ندارد یا خیلی مشکل است که این ترس در نیت او هیچ تاثیری نداشته باشد.
به نظر می رسد حالتهای پیامبران واولیای خدا سرور انان پیامبر ما مختلف بوده وخداوند به این طریق انان راتربیت ودرجات انان را بالا برده وانان را به خود نزدیکتر می نموده است.خداوند برای کمال انان را تربیت ودرجات انان را بالا برده وانان را به خود نزدیکتر می نموده است.گاهی با نامهای جمالی خود برای انان جلوه می کند.انان با پروردگار خود انس گرفته .
در کتاب اقبال امده کسی که خدا را برای ترس از مجازات عبادت کند بنده پستی است.یعنی اگر ترس از مجازات نبود خدا را عبادت نمی کرد.
ازخدا می خواهیم که قصد نزدیکی ورضایت خود را به ما عنایت فرموده ومارا به درک معنی نیت نزدیک شدن به خود یا دست کم به توانایی قبول ان بطور  اجمال موفق  نماید .
گاهی مخلصین بر خود سخت گرفته وعلاوه بر مشغول نبودن به غیر  محبوب با تمام توانایی به کارهای سخت روی اورده واگر فضیلت  دو کار یکسان بود هر کدام راکه سخت تر است انجام می دهند انها بندگان  نزدیک خدا هستند  چنانچه امیرالمو منین اینگونه بود.به امید  پیروزی دلهای پاک روزه دارا ن مقرب .یا غفور..
Share/Save/Bookmark