داخلی آرشيو خبر صفحه استان
امتیاز مثبت 
۲
 
مام‌جمعه شهر علی اکبر:
تحریف و تفسیر به رای عقاید مسلم قرآنی درست نیست/ رئیس جمهوری در لباس روحانیت به عقاید شیعه حمله کرده است
کد مطلب: ۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار:دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
امام جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: رئیس جمهوری در لباس روحانیت به عقاید شیعه حمله کرده است بنابراین انتظار می رود دادگاه روحانیت تذکر جدی به او بدهد.
تحریف و تفسیر به رای عقاید مسلم قرآنی درست نیست/ رئیس جمهوری در لباس روحانیت به عقاید شیعه حمله کرده است

حجت الاسلام مجتبی اشرفیان در گفت وگو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد: امامت در عقایدشیعه از اصول دین است که بنابر آیات و روایات متعدد و متواتر امری انتصابی و الهی است نه انتخابی توسط مردم ؛ به عنوان نمونه آیه انماولیکم الله ورسوله والذین آمنواالذین یقیمون الصلوه ویوتون الزکوه وهم راکعون دراین آیه انما از ادات حصر و دلالت براین می کند که امام را فقط خداوند معین می کند.

وی افزود: امامت صرف قدرت و خلافت بر امور دنیوی و ظاهری نیست که مفهوم دموکراسی بر آن صدق کند بلکه امامت نزد شیعه امامیه به عنوان رهبری الهی و استمرار وظایف رسالت پیامبر اکرم است  و لذا شرایط خاصی به مثل عدالت و عصمت دارد و در این راستا آیه 24 سوره بقره بر شرط عصمت امام دلالت می کند.

حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: در عقاید برادران عزیز اهل سنت امامت به این تفصیل نیست بلکه به امام به عنوان رئیس یک دولت نگاه میکنند که مردم یا نمایندگان مردم او را انتخاب می کنند و با هر روشی حتی زور و کودتای نظامی هم می تواند سرکار بیاید و لذا شرایط ویژه ای که در عقاید شیعه برای امام مشخص می کند نزد اهل سنت مطرح نیست.

وی اظهار کرد: اینکه رئیس جمهور در بیانات خود از لسان مبارک حضرت علی(ع) ولایت را انتخاب مردم دانستند واقعا تعجب آور است و هیچ سنخیتی با عقاید شیعه ندارد چرا که اگر ولایت انتخابی می بود دلیل این همه تاکید نبی مکرم اسلام بر ولایت حضرت علی و معیار اسلام، کفر، ایمان و نفاق معنا نداشت همچنین اگر ولایت انتخابی می بود چرا حضرت علی(ع) بعد ازغصب خلافت شبها با حضرت زهرا(س) برای اتمام حجت به درب خانه انصار و مهاجر می رفت و وصیت پیغمبر در غدیر را مبنی بر ولایت علی یادآوری میکرد؟ چراامیرالمومنین با معاویه کنار نیامد و ولایت او را نپذیرفت؟

امام جمعه شهر علی اکبر خاطرنشان کرد: اگرملاک انتخاب مردم باشد چراحضرت در خطبه شقشقیه از خلفای پیش از خود که ظاهرا مردم با آنها بیعت کردند به شدت انتقاد می کند؟ اگرولایت انتخابی می بود چرا امام حسین قیام کرد و ولایت یزید را نپذیرفت؟

وی همچنین گفت: بررسی تاریخ اسلام گواهی می دهد اجماع همه مسلمین بر امامت و رهبری یکی از مسلمانان به صورت عملی حتی برای یک بار هم محقق نشده بلکه خلافت افراد در جوامع اسلامی نتیجه انتخاب شخصی عده قلیلی و تحمیل آن بر دیگران بوده و پراکندگی مسلمانان در اقصی نقاط دنیا این اجماع بر یک شخص معین را امحال یا دشوارمی کند بنابراین برفرض محال هم اگر این اتفاق بیفتد همیشه مقبولیت دلیل بر مشروعیت نیست و مشروعیت امام به انتخاب از طرف خداوند است.

حجت الاسلام اشرفیان ادامه داد: حق ولایت اصالتا و بالذات مختص خداوند است "هنالک الولایه لله" و هیچ گونه ولایتی جز باانتساب به نصب و اذن  الهی مشروعیت نمی یابد و به دست مردم یا حتی شخص پیامبر هم نیست پیغمبر فقط مامور به ابلاغ حکم خداست واسلام تنها به پیامبر و ائمه مصومین حق ولایت داده است که در عصر غیبت ولی جامعه فقیه جامع الشرایط است.

حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: این تحریف و تفسیر به رای عقاید مسلم قرآنی توسط رئیس جمهور یک نظام بر حق شیعی مایه تاسف و خلاف عقاید شیعه و بلکه ظلم به شیعه است؛ آقای رئیس جمهور در نظام شیعه در لباس مقدس دین عقاید دیکته شده انحرافی به خورد مردم می دهد و رسانه های بیگانه کمال بهره بری از این سخنان نسنجیده را می کنند و البته برای بار چندم است که با تحریف تاریخ اسلام باعث ناراحتی علما و مراجع عظام تقلید و همه مردم متدین و انقلابی شده است. 

وی افزود: از دادگاه ویژه روحانیت انتظار داریم تا تذکر جدی و محکمی به رئیس جمهور بدهد تا فراموش نکند قبل از اینکه رییس جمهور باشد در کسوت یک عالم و مبلغ دین است.

امام جمعه شهر علی اکبر اضافه کرد: ظاهرا اقای روحانی تفاوتی بین مفهوم ولایت و حکومت قائل نشده درحالی که تفاوت است بین این دو چرا که حکومت عام است و به معنای صاحب قدرت بودن در مدیریت و اداره یک جامعه به هر روشی که باشد اماولایت یک جایگاه خاص و گسترده تری است که حکومت  یکی از مصادیق و شئونات آن است و اگر هم بنا بر دلایل و شرایطی امام حکومت وخلافت ظاهری نداشت ولایت او همچنان باقی است ولایت یعنی جانشینی خدا ورسول خدا.

وی در این راستا ادامه داد: ولایت حضرت علی(ع) توسط خداوند و با ابلاغ پیامبر بوده و مردم نقشی در آن نداشتند اما موضوع خلافت و حکومت بر مردم شرایط خود را می طلبد، وقتی مردم آمادگی پذیرش آن رانداشتند یا حکومت و خلافت توسط دیگران غصب شد تکلیف از امام برداشته می شود اما ولایت امام همچنان باقی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف روحانی می تواند تقدس زدایی از جامعه انقلابی و متدین باشد چرا که باورها و عقایدمردم را متمسک بازی های سیاسی خود قرار داده و می خواهد از زیر بار انتقاد آنها شانه خالی کند می تواند توجیه زاویه پیداکردن ایشان  با ولی فقیه باشد.

امام جمعه شهر علی اکبر در ادامه گفت: هر موقع اقای روحانی یک خطا و اشتباه فاحش و بزرگ می کند و اصطلاحا دسته گلی به آب میدهد برای اینکه ذهن افکار عمومی را به سمت دیگری هدایت کند یک موضوع انحرافی را بیان می کند تا زیر بار نقد دلسوزان و روشنفکران نظام غرق نشود و مدتی مردم را با آن موضوع سرگرم کند.

اشرفیان گفت: ظاهرا این دفعه هم به جای اینکه درخت برجام سیب و گلابی بدهد هندوانه ابوجهل داده است؛ برجامی که قرار بود همه تحریم ها را بردارد و درب بازارهای جهانی را به روی ما باز کند، امروز به اعتراف خود دستاوردش شده هیچ و جز بدعهدی و خسارت چیز دیگری نصیب ما نشد وجام زهری نشد برای نظام و طی روزهای اخیر مجلس سنای امریکاتحریم بزرگتر و بیشتر ازقبل را علیه ملت مابه بهانه های واهی مصوب کردند لذابرای انحراف افکارعمومی از این فاجعه موضوع تحریفی رابیان می کند تا ملت با آن سرگرم باشد.


وی در پایان تاکید کرد: به آقای روحانی توصیه می کنم به جای تحریف تاریخ اسلام و به جای بازی با عقاید مردم صادقانه یک بار به مردم بگوید اشتباه کردم به دشمن اعتمادکردم و سخنان مقام معظم رهبری را توجه نکردم و مسئولیت اشتباه خود را بپذیرد که جلوی ضرر را هرجا بگیرد منفعت است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark