داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
بی توجهی مسئولان شهر را به روستا تبدیل کرد؛
خیابان های زابل جهنم خودرو ها/خسارت سنگین آسفالت به رانندگان تاکسی
کد مطلب: ۷۳۵۰۹
تاریخ انتشار:پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۲
چاله و چوله های خیابان های زابل به همراه ایجاد سرعت گیر های غیر استاندارد سال هاست که باعث ایجاد خسارات متعددی به خودروهای شهروندان می شود.
خیابان های زابل جهنم خودرو ها/خسارت سنگین آسفالت به رانندگان تاکسی
به گزارش اوشیدا؛ سال هاست که زابل را به دلیل وجود چاله و چوله های بسیاری که در خیابان های این شهر وجود دارد به بهشت جلو بندی سازان تشبیه کرده اند.

هیچ شهروندی یادش نمی آید که آخرین بار کی خیابان های این شهر کهنه آسفالت شده است، حتی برخی از شهروندان آسفالت موجود را هم مربوط به ۴۰ سال قبل می دانند که امروز دیگر قابل استفاده هم نیست.

چاله و چوله های خیابان های زابل به همراه ایجاد سرعت گیر های غیر استاندارد سال هاست که باعث ایجاد خسارات متعددی به خودروهای شهروندان می شود.

تبدیل شهر به روستا در پی بی توجهی مسئولان

در همین رابطه بهروز موسوی یکی از شهروندان ساکن زابل به خبرنگار ما گفت: تخریب آسفالت خیابان های زابل مربوط به چند خیابان خاص نیست بلکه هیچ خیابانی در این شهر وجود ندارد که خودرو ها بخواهند بدون دردسر از آن عبور کنند.

وی افزود: این در حالی است که چندی قبل اداره راه وشهرسازی بدون باخبر شدن شهرداری اقدام به آسفالت خیابان های حاشیه شهر زابل کرده است که در این مسیر ها هم تردد نسبت به مرکز شهر بسیار پایین تر است.

موسوی ادامه داد: همچنین وجود کنده کاری های اداره آب و فاضلاب، شرکت های گاز و حتی در برخی از مواقع تخریب آسفالت توسط خود شهروندان اندک آسفالت موجود در خیابان ها را هم از بین برده است تا این شهر به زودی تبدیل به روستا شود.

این شهروند سیستانی بیان کرد: از شهرداری زابل می خواهیم تا با همت بلند و یک اقدام جهادی نهضت آسفالت را در این شهر آغاز کند تا دعای خیر شهروندان یک عمر پشت و پناه او باشد.





خسارات سنگین آسفالت زابل به رانندگان تاکسی

علیرضا اکبری دیگر شهروند ساکن در زابل که شغل او راننده تاکسی نیز است به خبرنگار ما گفت: وجود چاله و چوله خیابان های زابل باعث نا امنی برای رانندگان شده است و برای همین است که بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند با تاکسی مسیر مورد نظر خود را طی کنند.

وی افزود: مشخص نیست که چرا مسئولان نمی توانند حتی یک خیابان زابل را هم آسفالت کنند تا آسایش را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

اکبری گفت: در این بین رانندگان تاکسی بیشترین خسارات را متحمل می شوند و باید در طول ماه بخش عمده ای از درآمد خود را صرف جلوبندی سازان و تعمیرگاه کنند.

این راننده تاکسی تصریح کرد: اگر خیابان های این شهر که برای رانندگان حتی دچار بیماری هایی از جمله کمر درد نیز شده است آسفالت شود بسیاری از هزینه های اضافی کاهش می یابد.





۴۰۰ هزار متر مربع از خیابان های زابل آسفالت می شود

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: نهضت آسفالت در برخی از خیابان های اصلی شهر زابل با کمک مالی بنیاد مستضعفان و اجرای شهرداری زابل آغاز شده است.

وی افزود: در فاز اول این پروژه بلوار شهید میرحسینی، خیابان کارگر و بخشی از بلوار مدرس آسفالت شد و آماده استفاده شهروندان است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در فاز دوم که پس از اتمام فاز اول آغاز شده است قرار است خیابان های بلوار ارتش و ولیعصر به حجم ۴۵ هزار متر مربع آسفالت شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون قیرپاشی این پروژه در فاز دوم آغاز شده است و به زودی مسیر های یاد شده نیز به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

سرگزی همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه شامل هشت فاز است که در پایان آن ۴۰۰ هزار متر مربع از خیابان های شهر زابل آسفالت خواهد شد.


انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark