به گزارش اوشیدا به نقل از خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پیمان قاسمخانی کارش را در سینما و تلویزیون در قامت فیلمنامهنویس آغاز کرد. بیشتر فیلمها و سریالهای او جزو شناختهشدهترین محصولات کمدی ایرانیاند. قاسمخانی پس از سالها نویسندگی، بازیگری راهم جدیتر پیگیری کرد و سپس بهصورت مستقل وارد کارگردانی شد.
او که بهنوعی کاشف پژمان جمشیدی در حوزه بازیگری است تصمیم گرفت اینبار زوج هنری موفق جمشیدی و سام درخشانی را که در سریال پژمان دیده شده بودند، اینبار در سینما و در فیلم خوب، بد، جلف بهکار گیرد. آندو در کنار حمید فرخنژاد توانستند ترکیب پرفروشی را بسازند که خروجیاش فروش چندین میلیاردی فیلم قاسمخانی بود، چیزی که برایش راضیکننده بود. اما حالا این نویسنده و کارگردان سراغ ساخت قسمت دوم فیلم پرفروشش رفته بود تا بازهم گیشه را بترکاند!
*کمی درباره داستان فیلم
داستان فیلم «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» روایت یک تیم جاسوسی و تروریستی از آمریکا است که قصد دزدیدن کیک زرد از ایران را دارند. این گروه خرابکار، از سام درخشانی و پژمان جمشیدی بهعنوان بازیگر در قالب یک گروه فیلمسازی سواستفاده کرده و آنها را در نقشه خود همراه میکنند.
این زوج سادهلوح (سام درخشانی، پژمان جمشیدی) که از سریال پژمان شکل گرفتهاند، قرار است در نقش خودشان و بهعنوان بازیگر در فیلمی به نام ارتش سری به کارگردانیِ یک ایرانیِ مقیم آمریکا به نام فربد (حامد کمیلی) و سرمایهگذاری دکتر (فرهاد آئیش) بازی کنند. آناهیتا (ریحانه پارسا) نیز در نقش دختر جعلی آقای دکتر در این فیلم حضوری کمرنگ دارد.
*بمبی که نترکاند
اکران «خوب، بد، جلف۲» با شیوع کرونا و تعطیلی سالنهای سینما همراه شد. احتمالا سازندگان این فیلم خودشان را برای فروش بسیار بالا آماده کرده بودند اما به هرحال کرونا اجازه نداد معلوم شود تصور سازندگان فیلم درست است یا غلط! نهایتا پس از چندماه اکران نصفه نیمه این فیلم در بستر سامانههای آنلاین پخش به اکران درآمد تا شاید کمی جبران مافات کند. اما آیا خوب، بد، جلف۲ توان راضی کردن مخاطب را دارد؟ همانطور که گفته شد قاسمخانی نشان داده فیلمنامهنویس باهوشی است و تاکنون خروجی کارهایش بارها مورد پسند مخاطب قرار گرفته است.
اما انگار اینبار پیمان قاسمخانی با فرمول بیشتر فیلمسازان دیگر در چنین شرایطی پیشرفته و با توجه به اقبال مخاطب به قسمت قبل، به خودش زحمت زیادی نداده و موفقیت فیلم را از پیش تضمینشده دانسته است. تقریبا نکته جدیدی در رابطه دو کاراکتر اصلی یعنی پژمان و سام دیده نمیشود و آنها همان سادهلوحی و کلکلهای گذشته را دارند. فقط اینبار درجه حماقتشان بیشتر شده است.
کمیلی قرار بوده شمایلی از شخصیت فرخنژاد را داشته باشد و بین هوش و جدیت او با سادهلوحی دو کاراکتر اصلی کنتراستی ایجاد شود اما بهدلیل سطحی بودن و بیشازحد تخیلی بودن ماجرا این اتفاق رخ نمیدهد. شوخیها و ایدههای قاسمخانی در این فیلم از استاندارد معمول خودش بسیار پایینتر است.
کمی کدبازی و ارجاع سیاسی و مقادیر قابلتوجهی شوخی جنسی بخش عمده فیلمنامه "خوب، بد، جلف۲" را تشکیل داده است. کاراکترهای پسیانی و پارسا کارکردشان مشخص است و صرفا نقش سالاد کنار غذا را برای شوخیهای جنسی دارند. این سُستی زمانی بیشتر خودنمایی میکند که هرچه قصه پیش میرود دست خالی نویسنده بیشتر نمایان میشود. اما اوج ضعف فیلم و درواقع انهدام پایههای فیلمنامه مربوط به فصل پایانی فیلم است. قاسمخانی به وضوح نشان داده که خودش هم برای بستن قصه به در بسته خورده و نمیدانسته چه باید بکند. پس پایان باز بهترین انتخاب است. "خوب، بد، جلف۲" فیلمی است که در چند لوکیشن محدود با ترکیبی از شوخیهای تکراری و جنسی ساخته شده و قرار نیست در کارنامه حرفهای پیمان قاسمخانی جایگاه ویژهای داشته باشد.
انتهای پیام/