داخلی آرشيو خبر صفحه اجتماعی
امتیاز مثبت 
۰
 
رپرتاژ تبلیغاتی خبرآنلاین برای ازدواج سفید!
کد مطلب: ۳۷۱۵۹
تاریخ انتشار:يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
سایت خبرآنلاین اقدام به انتشار مصاحبه با زوجی نموده که به سبک ازدواج سفید در کنار هم زندگی می‌کنند که متاسفانه در شبکه های اجتماعی و برخی از سایت ها هم بازنشر داشت.
رپرتاژ تبلیغاتی خبرآنلاین برای ازدواج سفید!
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا" به نقل از دولت اعتدال، سامبو(استکهلمی) یا همان ازدواج سفید سبکی از زندگی مشترک است که در آن دو نفر بدون ازدواج رسمی یا مدارکی ثبت شده با یکدیگر زندگی میکنند و رابطه عاطفی و جنسی با یکدیگر دارند.

پدیده شومی از سبک زندگی غربی که این روزها دامنگیر جامعه اسلامی ما نیز شده است که دلیل اصلی ظهور معضل ازدواج سفید یا همان عارضه هم خانگی غیر شرعی فقدان مسئولیت‌پذیری است.این رابطه نه از سوی خانواده و نه نهادهای اجتماعی و قانونی پذیرفته می‌شود، بنابراین می‌تواند آسیب‌های بسیاری به همراه داشته باشد که از جمله بهره کشی جنسی بدون بهره برداری از حقوق اجتماعی است.

در این میان، نهاد ها و مراکز تاثیرگذار ارتباط جمعی کشور از قبیل رسانه ها نقش مهمی در پذیرش سبک زندگی غربی و یا استحکام سنت های حسنه اسلامی در بین افکار عمومی ایفا می کنند.

سایت 'خبرآنلاین' که چندی پیش نظرسنجی تامل برانگیزی را در آخر سال ۹۳ برای انتخاب چهره برتر سال منتشر کرده بود، اقدام به انتشار مصاحبه با زوجی نموده که به سبک ازدواج سفید در کنار هم زندگی می‌کنند. این مصاحبه که توسط 'فهیمه حسن میری' انجام شده متاسفانه در شبکه های اجتماعی و برخی از سایت ها از قبیل 'شفقنا' هم بازنشر داشته، البته کمی بعد از انتشار از روی خروجی سایت 'خبرآنلاین' حذف شد!

در بخشی از این مصاحبه آمده است: "می پرسم در این چند سال به شناخت نرسیده اید؟ و اصلا مگر شناخت فقط با زندگی کردن به دست می آید؟ که می گوید: به شناخت رسیده ایم اما ازدواجمان را ثبت کنیم که چه بشود؟ قوانین دست و پاگیر برای خودمان جور کنیم؟ هزار جور رفت و آمد و خواستگاری و انواع مخالفت ها و موافقت ها و تشریفات مختلف برای چه؟ همدیگر را انتخاب کردیم و حالا زندگی می کنیم دیگر. هروقت هم دیدیم مناسب نیستیم از هم جدا می شویم!"

انتشار چنین محتواهایی در رسانه های کشور جای بسی تامل دارد و این نکته را در اذهان عمومی متبادر می کند که انتشار و حذف برخی از محتواهای مسئله دار چه به لحاظ شرعی بودن و عقلی بودن(که البته حذف مطلب منتشر شده و بازنشر شده در فضای رسانه ای عملا دردی را دوا نمی کند) آن هم به صورت متناوب از سوی برخی از رسانه های با هویت مشخص می تواند خواسته یا ناخواسته در راستای عادی سازی و حساسیت زدایی نوع نگاه اجتماعی به زندگی غربی باشد که پیگیری بیشتر مسئولین فرهنگی کشور را می طلبد.

گفتنی است ۳۰ درصد از جوانان در شهرهای بزرگ، در خانه‌های مجردی زندگی می‌کنند، تا آنجا که دهه ۹۰ را دهه تجردگزینی نامیده‌اند.آمار نشان می‌دهد، ۴۸ درصد جوان‌های آماده به ازدواج، مجرد هستند. مشکلات اقتصادی، بیکاری و بخصوص قیمت مسکن که تناسبی با درآمد طبقه متوسط ندارد، فاصله بین بلوغ جنسی و استقلال اقتصادی را  افزایش داده و ازدواج را به پروسه‌ای پیچیده تبدیل کرده است.
Share/Save/Bookmark