داخلی آرشيو خبر صفحه

تیم کوهنوردی هامون سیستان موفق به فتح بلندترین قله ایران شد
کد مطلب: ۶۱۲۴۴
تاریخ انتشار:شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۴
یکی از اعضای تیم کوهنوردی هامون گفت: تیم کوهنوردی هامون سیستان دانشگاه علوم پزشکی زابل بلندترین قله ایران را فتح کرد.
تیم کوهنوردی هامون سیستان موفق به فتح بلندترین قله ایران شد
مهیار کیخا در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا اظهار کرد: تیم کوهنوردی هامون سیستان موفق به صعود به قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند بام ایران (معروف به دیو سفید) که در مسیر جاده هراز بر فراز رشته کوه البرز قرار دارد و بلند ترین قله کشور می باشد شد.

وی افزود: باشگاه کوهنوردی هامون سیستان دانشگاه علوم پزشکی زابل طبق برنامه از قبل تعیین شده با هماهنگی و پشتیبانی مسئولین دانشگاه و اداره ورزش و جوانان شهرستان در تاریخ ۱۹ شهریور به تعداد ۹ نفر به همراه دو راننده با یک دستگاه مینی بوس ساعت پنج صبح به سمت تهران و شمال کشور حرکت کرد.

کیخا ادامه داد: تیم کوهنوردی هامون در روز ۲۰ شهریور پس از گذشتن از شهرهای شاهرود و سمنان به سمت شهرستان فیروزکوه و شهر پلور واقع در جاده هراز و در نهایت در ساعت ۳ عصر به کمپ فدراسیون کوه نوردی پلور رسید.

وی بیان کرد: کوهنوردان طبق برنامه با یک دستگاه خودرو نیسان به طرف پناهگاه دوم حرکت کرده و در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به پناهگاه دوم رسیده و به محض رسیدن، باران شدید به همراه تگرگ شروع شد بنابراین شب را در بارگاه دوم زیر بارش شدید باران در هوایی سرد و به یاد ماندنی به سر بردند.

عضو تیم کوهنوردی هامون سیستان تصریح کرد: صبح ۲۱ شهریور که قدری هوا آرام شده بود ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه به طرف پناهگاه سوم صعود را آغاز کرده و در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر پس از ۶ ساعت کوهنوردی به پناهگاه سوم در ارتفاع چهار هزار و ۳۰۰ متری رسیدیم.

وی ادامه داد: شرایط هوا نامساعد بود اما اعضای گروه بلافاصله چادرها را به پا کرده و به استراحت پرداختند، شب پس از هم فکری با همنوردان و با توجه به شرایط جوی هوا که سرد و مه آلود و ابری بود تصمیم به این شد ساعت پنج صبح روز بعد صعود به قله را آغاز کنیم.

کیخا خاطرنشان کرد: طبق برنامه ساعت پنج و ۱۰ دقیقه صبح ۲۲ شهریور حرکت از بارگاه سوم به سمت قله شروع شد و پس از طی مسیر برفی و مه آلود که گاها به اندازه کافی هم دید نداشت در ساعت ۱۲ ظهر توانستیم با موفقیت قله دماوند را فتح و شادی در شرایط سخت اعضای تیم را فراگرفت.

وی در ادامه گفت: ۴۵ دقیقه بعد به سمت پایین حرکت کردیم و در ساعت ۱۷ به پناهگاه سوم محل برپایی چادرها رسیدیم بنابراین همنوردها شب را در پناهگاه سوم به استراحت پرداختند و در روز بعد ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح به سمت پناهگاه دوم مسیر برگشت را پیش گرفتیم و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به بارگاه دوم رسیدیم که طبق برنامه خودرو نیسان که از قبل هماهنگ کرده بودیم آماده بود و به سمت کمپ فدراسیون کوه نوردی پلور راه افتادیم و در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به کمپ فدراسیون کوه نوردی شهرستان پلور به سلامتی رسیدیم.

کیخا در پایان گفت: غلامرضا شیخ لنگی، نصرالله صدیق سارانی، عباسعلی نکوییان، داود حمداللهی، حمزه پودینه، مهیار کیخا، قاسمی، سنچولی و نوری اعضای شرکت کننده در این صعود بودند.