داخلی آرشيو خبر صفحه 
۱
امتیاز مثبت 
۱
 
گزارش اوشیدا از عدم تکمیل پروژه بزرگراه زابل به زاهدان؛
پروژه ای که در پیچ و خم اعتبارات ناتمام ماند/ بزرگراه زابل به زاهدان در انتظار حمایت مسولان
کد مطلب: ۵۱۵۸۱
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۵
سال ها از آغاز به کار ساخت بزرگراه زابل به زاهدان می گذرد اما در طی این سال ها کمترین پیشرفت را داشته اند.
پروژه ای که در پیچ و خم اعتبارات ناتمام ماند/ بزرگراه زابل به زاهدان در انتظار حمایت مسولان
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ ناتمام ماندن بزرگراه زابل به زاهدان تاثیر به سزایی در افزایش آمار تصادفات داشته است در حالی که با ۲ بانده کردن خطوط می توان شاهد کاهش تصادفات و در نتیجه کاهش تلفات جانی بود.

علیرغم استفاده مکرر توسط خودروهای ترانزیتی از جاده زابل به زاهدان و دادن هزینه در این راستا، متاسفانه این رقم صرف بزرگراه نشده و مستقیما به حساب خزانه وارد می شود در حالی که با صرف تنها بخشی از این درآمد می توان شاهد اتمام ساخت بزرگراه و در نتیجه عمران و آبادانی منطقه بود.

به رغم اهمیت و اولویت پروژه بزرگراه زابل به زاهدان متاسفانه این پروژه سال هاست که از چشم دولتمردان و مسولان استانی دور مانده و تلاشی جهت اتمام آن از سوی مسولان مشاهده نمی شود.

بخشی از درآمد پایانه مرزی میلک صرف تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان شود

امام جمعه شهرستان زابل گفت: با توجه به تاثیر، بزرگراه زابل به زاهدان، در سطح اشتغال، رفت و آمد به درون منطقه، افزایش نشاط و جلوگیری از حوادث ناگوار توجه به بزرگراه زابل به زاهدان باید در دستور کار و اولویت قرار گیرد.

حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا خاطرنشان کرد: با توجه به درآمد سالانه ۲۵۰ میلیارد تومانی مرز سیستان با اختصاص بخشی از آن بزرگراه فوق الذکر را می توان تکمیل و آماده بهره برداری کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده کامیون های افاغنه از جاده زابل به زاهدان بنابراین باید از درآمد حاصله صرف بزرگراه شود تا بخشی از تخریب جاده از این طریق جبران شود.

سقوط قیمت نفت، تمامی برنامه های عمرانی و توسعه ای کشور را مختل کرد

فرماندار ویژه شهرستان زابل عنوان کرد: در چند سال اخیر، خزانه با کمبود اعتبار شدیدی مواجه شده است به طوری که با سختی اعتبارات تامین می شود.

هوشنگ ناظری به خبرنگار اوشیدا گفت: با سقوط و کاهش یکباره ی قیمت نفت، تمام برنامه های عمرانی و توسعه ای کشور مختل شد اما با این حال، به هر جهت اعتبارات داده شده و پروژه در حال فعالیت است.

وی افزود: مطالبات پیمانکار زیاد است به طوری که پیمانکار کار خود را انجام داده ولی هنوز پول و دستمزد آن پرداخت نشده است اما به هر جهت پروژه در حال تامین اعتبار است.

معاونت استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور تکمیل پروژه بزرگراه زابل به زاهدان، علاوه بر قول وزیر مربوطه، استاندار نیز پیگیر موضوع هستند.

ناظری ابراز داشت: علی رغم مشکلات مالی دولت منابع مالی خوبی به استان تخصیص داده است که در این راستا می توان، به گاز رسانی و یا راه آهن چابهار به زاهدان و یا به سمت زابل و خراسان جنوبی و همچنین اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ی ارضی به مجوز مقام معظم رهبری در شبکه آب منطقه اشاره کرد.

ناظری بیان داشت: امیدواریم جهت تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان اعتبارات لازمه تخصیص داده شود تا از این طریق حداقل بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت شود تا پروژه تکمیل و به بهره برداری رسد.

وی افزود: بزرگراه زابل به زاهدان باید چندی پیش به پایان می رسید اما به دلیل کمبودهای فوق الذکر این امر میسر نشده است که در این راستا امیدواریم با توجه به گذشت زمان مربوطه زودتر به پایان و در نتیجه بهره برداری رسد.

ناظری در پایان گفت: امیدواریم امسال یا حداکثر سال آینده مشکلات مرتفع و حل شود تا زودتر شاهد بهره برداری آن در منطقه باشیم.

انتهای پیام///
Share/Save/Bookmark
گلایه
۱۳۹۵-۰۵-۱۳ ۱۹:۱۸:۳۰
یعنی کی ؟؟ 1 سال ؟ 10 سال ؟ 100 سال ؟ منطقه آزاد بدون جاده نرمال ترانزیت به معنی حجم ترافیک بیشتر و افزایش مرگ و میر و تلفات جاده ای...اینها ارمغانی است که بدون زیر ساخت بدست خواهیم آورد (11374)