به گزارش
اوشیدا، فرشته عسکری ، روانشناس و مدرس دانشگاه در مقاله ای با عنوان "نقش تعاملی یادگیری الکترونیکی بر آموزش" به اهمیت تعامل در محیط های آموزشی پرداخته و به طور مفصل به نقش تعاملی یادگیری الکترونیکی بر آموزش پرداخته است.
در بخشی از این مقاله آمده است: یادگیری الکترونیکی یکی از پدیده های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه ی مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است و در تاریخچه ی کوتاه مدت خود از سرعت گسترش قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.
یادگیری الکترونیکی زاییده ی چرخه ی تحولات سریع و رو به گسترش فناوری های نوین به مفهوم واقعی آن است.
تعامل در آموزش از راه دور، حتی در سنتی ترین نوع آموزش یعنی مطالعه مستقل، ارزش گذاری شده است. هالمبرگ(۱۹۸۹) استدلال می کند، تعامل انفرادی میان دانشجو و استاد خصوصی زمانی دارای برتری است که از طریق مکاتبات پستی یا با تلفن حکایت شود.
همچنین هالمبرگ، ما را با ایده ی تعامل شبیه سازی شده برای الگوهای مطالعه مستقل با سبک نوشتاری مناسب در آموزش از راه دور آشنا می کند، برنامه نویسی او تعامل هدایت شده ی آموزشی نام گرفته است.