داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۰
 
از حکمرانی رانندگان بر خیابان های زابل تا عدم تبعیت خودرو های میوه فروش ازقانون
کد مطلب: ۶۵۵۴۰
تاریخ انتشار:يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
میتوان پذیرفت که زیر ساخت ترافیکی شهر با اصول روز همخوانی نداشته و می توان چنین فهمید که اکثر آن به علت عدم اهتمام جدی متولیان ادوار گذشته این موضوع و در برخی موارد تخطی آنان از قانون بوده است.
از حکمرانی رانندگان بر خیابان های زابل تا عدم تبعیت خودرو های میوه فروش ازقانون
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ این روزها و در فصل مدارس وضعیت ترافیکی شهر زابل در برخی نقاط یک چالش جدی را برای شهروندان ایجاد نموده که اگر چاره ایی برای آن اندیشیده نشود در چند سال آینده، با افزایش جمعیت شهری،افزایش خودرو، تراکم های ساخت و ساز ...به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

البته از این پس باید فرونشت خیابان ها به علت مشکلات خطوط فاضلاب و حفاری خطوط گاز (در صورت محقق شدن وعده ها) را نیز به آنها افزود که چشم انداز نامناسبی را در پیش خواهد داشت.

میتوان پذیرفت که زیر ساخت ترافیکی شهر با اصول روز همخوانی نداشته و می توان چنین فهمید که اکثر آن به علت عدم اهتمام جدی متولیان ادوار گذشته این موضوع و در برخی موارد تخطی آنان از قانون بوده که بوضوح در چهره شهر نمایان است و اصلاح آن نیاز به زمان، هزینه و یک برنامه بلند مدت دارد.

اگر به دقت به برخی از معضلات ترافیکی نگاهی بیندازیم درخواهیم یافت که می توان آنها را در کوتاه مدت و با کمترین هزینه حل کرد.

بزی فعال اجتماعی در منطقه سیستان در این خصوص گفت: از جمله کارهایی که میتوان در کمترین زمان و بودجه آنها را مرتفع ساخت حضور نمایشگاه های خودرو در شهر بخصوص حدفاصل میدان بسیج و پیامبر اعظم (ص) که طرح انتقال و ساماندهی آنها با برخی خواسته های سازمانی و شاید فردی به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: ساماندهی دستفروشان، بخصوص خودروهای میوه فروش در نقاط پر ترافیک، که نه تنها از هیچ قانونی تبعیت نمی کنند بلکه چهره ایی نازیبا را برای شهر ایجاد کرده اند، از جمله نقاط حضور آنها می توان به میدان بسیج، میدان امام حسین (ع)، میدان نگاره، میدان آزادگان(پادگان)، و البته جنب سایت قدبم دانشگاه زابل اشاره کرد، اگر چه نباید مشکلات معیشتی را در شرایط خشکسالی سیستان فراموش کرد اما مدیریت، رفع مشکلات در کنار اجرای قانون است.

بزی تصریح کرد: شناسایی مکان و زمان گره های ترافیکی که با یک رصد کوتاه قابل دست یابی و مدیریت است؛ به عنوان نمونه تقاطع خیابان طالقانی و سعدی که باعث ایجاد ترافیک تا چهارراه زهک می شود نیازمند جابجایی یک تیر برق، ایجاد کنار گذر کوچک و یا چراغ راهنمایست و این نمونه ایی از دهها مورد مشابه در شهر زابل است.
این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: برخورد جدی با متخلفان قانون، متاسفانه این روزها درصد کوچکی از رانندگان با رفتارهای پرخطر و غیر قانونی خود برخیابان ها شهر زابل حکمرانی می کنند از پارک های دوبل و چندگانه خودروها گرفته تا شیشه های دودی و پرده های پشت شیشه عقب، خودروهای بدون پلاک و یا پلاک مخدوش، رانندگی های خلاف جهت و... که نشان دهنده فرهنگ ناصحیح رانندگیست ، البته این یک چالش ملیست اما در این شهر نمود بیشتری دارد و باعث شده عده کثیری از شهروندان شریف سیستانی هر روز اسیر بی فرهنگی آن اقلیت شوند.

وی همچنین به ساماندهی خودروهای مسافر بر درون شهری و برون شهری اشاره کرد و گفت: تجمع بی برنامه ریزی این خودروها عامل اصلی ترافیک در برخی نقاط است.

بزی بیان داشت: متاسفانه در اکثر خیابان های زابل پلیس راهنمایی دیده نمی شود و حضور آنها محدود به بازار و چهاراه دکترا شده و بس. و نقاط دیگر شهر توسط متخلفان رانندگی بطور آزادانه حکمرانی می شود. کمبود نیرو هیچ دلیل قانع کننده ایی برای شانه خالی کردن از مسئولیت نیست. این به معنای نادیده گرفتن زحمات پلیس نمی باشد،آنها نیز نیازمند حمایت جدی مسئولان انتظامی و قضایی در برخورد با متخلفین هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بیشتر آسفالت خیابان های زابل دچار نقص و خرابی هستند که به خودروها امکان حرکت در یک خط مستقیم و یا پارک کردن در مکان های مناسب را نمی دهد که با رفع جزئی و مستمر برخی از این نقاط می توان تا حدودی این مشکل را حل کرد. از جمله این نقاط بلوار شهید جهانتیغ نرسیده به میدان دانشگاه آزاد و بلوار بسیج است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark