داخلی آرشيو خبر صفحه 
امتیاز مثبت 
۲
 
حکایت ناتمام آسفالت‌ فرسوده شهر زابل؛
زابل بهشت مکانیک ها/ متحمل شدن هزینه‌ای گزاف در سایه آسفالت نامناسب آلوده ترین شهر جهان
کد مطلب: ۶۳۱۸۶
تاریخ انتشار:دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۸
حکایت ناتمام آسفالت‌ فرسوده شهر زابل حکایت قدیمی است که صدای خسته مردم را درآورده است.
زابل بهشت مکانیک ها/ متحمل شدن هزینه‌ای گزاف در سایه آسفالت نامناسب آلوده ترین شهر جهان
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ کمتر خیابان یا معبری را در زابل می توان یافت که آسفالت مناسب و استانداردی داشته باشد و این موضوع هرچند برای عده ای عادی شده اما همچنان معترضان خود را دارد.

بسیاری از محلات از نعمت آسفالت محروم هستند اما محلات و خیابان هایی هم که آسفالت دارند رضایت مردم را جلب نکرده چرا که آسفالت آن ها کهنه و قدیمی است و نیاز به ترمیم و روکش دارد.

اهالی شهر زابل بارها با پایگاه خبری اوشیدا در این خصوص تماس گرفته و خواستار رفع این معضل شهری شده اند.

حرکات مارپیچ رانندگان ثمره فرسودگی آسفالت

یکی از اهالی شهر زابل به خبرنگار اوشیدا گفت: حکایت ناتمام آسفالت‌ فرسوده شهر زابل روایتی از مدیریت ناصحیح شهری است که اگرچه همواره مانند زخمی کهنه بر پیکر زابل خودنمایی می‌کند اما این روزها و با تبدیل این آسفالت‌های خراب به چاله‌های عمیق، بیش از پیش چهره مرکز درالولایه سیستان را نازیبا کرده است.

صادقی ادامه داد: وجود چاله های فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شده و به تعمیر نیاز پیدا کنند.

وی افزود: مردم شهر زابل سالهاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، اما گویی چاله‌های کوچه و خیابان‌های شهر پیروزمندانه و با قدرت و همچنان با تمام قوت در جای خود باقی مانده و روی مردم را در این زورآزمایی کم کرده‌اند.

صادقی بیان کرد: با وضعیت نامناسب و ناگوار خیابان ها، چاله های عمیق و خرابی ۷۰ درصدی آسفالت، رانندگان وسایل نقلیه ناچارند به صورت مارپیچ حرکت کرده و چاله ها و گودال ها را دور بزنند.

این شهروند زابلی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع از مهمترین اقدامات و وعده‌های شورا و شهرداری ها است.

عمر آسفالت برخی معابر بیش از هشت سال است

شهروند دیگر زابلی به خبرنگار اوشیدا گفت: باید بدانیم ورودی هر شهر نقش مهم در میزبانی از مهمانان داشته و در واقع نقش دعوت کننده دارد اما ورودی شهر زابل از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

شهریاری تصریح کرد: بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها چهار سال است در حالی که در شهر زابل عمر آسفالت برخی از خیابان ها و معابر از هشت سال هم تجاوز می کند و ایجاد چاله های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان قرار داده است.

وی عنوان کرد: در خیابان ها و محلات چاله ها بسیار زیاد است، البته بعضی چاله ها، چاه هستند، بارها به همراه اهالی محل به شهرداری مراجعه کرده ایم، اما وضعیت تغییر نکرده است.

شهریاری اضافه کرد: وضعیت نابه سامان آسفالت شهر زابل سبب شده تا جلوبندی خودروها معمولا با مشکل مواجه شدند و این موضوع سبب درآمد خوب مکانیک ها شده است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark