داخلی آرشيو گفتگو صفحه استان
امتیاز مثبت 
۱
 
هدف دشمن متلاشی کردن کانون خانواده است
کد مطلب: ۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار:چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
مدرس معارف اسلامی دانشگاههای زابل در خصوص نقش خانواده در تربیت نوجوان و جوان گفت: ما نمی توانیم همیشه خانواده را مقصر بدانیم. تربیت یک مثلث دارد.
هدف دشمن متلاشی کردن کانون خانواده است
برات حمیدیان مدرس معارف اسلامی دانشگاههای زابل در خصوص اهمیت توجه خانواده ها به فضای مجازی که جوانان را به سوی خود جذب نموده است بيان‌ کرد: آن‌چه که مسلم است تلاش وافر شبکه‌هاي ماهواره‌اي است که خانواده‌ها را به‌ سمت بي‌کانوني و فروپاشي نظام خانواده هدايت کند.

وی افزود: اگر ما مقايسه‌اي با دوره‌هاي قبل داشته باشيم مهارت‌هايي که در خانواده مي‌بايست آموزش داده شود، اهتمام بيشتري مي‌خواهد؛ چرا‌ که باتوجه به سطح سواد بالاي افراد، کمتر توجه مي‌شود و مهارت‌ها و توانمندي‌هاي زندگي به فرزندان از جمله مهارت های اجتماعي کمتر آموزش داده مي‌شود.

حمیدیان با اشاره به اين‌که از طرف دشمن متلاشي کردن خانواده هدف است، تصريح کرد: اگر ما بيايم کانون خانواده را مادران در نظر بگيريم عدم توجه به مسائل اعتقادي آرام آرام شکل مي‌گيرد که همسر و مادر خانواده نيز راهکاري در خانواده ندارد که در صورت مواجه شدن فرزند با کوچک ترين مشکلي اتفاق‌هاي بدي مي‌افتد.

وی افزود: تقويت بنيان مذهبي مهم است و براي آن بايد راهکار اساسي ديده شود و عدم استقرار و مقايسه به تناسب جاذبه از دلايلي است که سبب شده تقويت نشود که اگر در کنار فعاليت‌هاي دشمن بگذاريم کار آن‌ها واقعاً جذاب است.

مدرس معارف اسلامی دانشگاههای زابل متذکر شد: ما باید جوان را مدیریت کنیم و فضایی را برایش ایجاد که بتوانیم از جوان پشتیبانی و بر او اثر مثبت داشته و بر تعلیم و تربیتش نقش پیشرفت و توسعه داشته باشیم.

وی تصریح نمود: همه اینها نشات گرفته از برنامه آموزشی و برنامه ای است که می توانیم از طریق سیستم مجازی و یا از طریق سیستم های آموزشی، طی بکنیم.

این استاد دانشگاه در خصوص نقش خانواده در تربیت نوجوان و جوان گفت: ما نمی توانیم همیشه خانواده را مقصر بدانیم. تربیت یک مثلث دارد. یک قسمتی از این مثلث، خانواده است که مبانی و بایدها و نبایدهای دینی در خانواده از نظر تربیت والدین به کودک انتقال پیدا می کند و بخشی از تربیت در مدرسه رخ می دهد.

وی گفت: اگر دولتمردان و مسئولین فرهنگی نتوانند یک محیط یادگیری خوب و مثبت ایجاد کنند ممکن است تمام بافته ها و یافته های خانواده در مدرسه هدر رود. بخش دیگری از تربیت در جامعه رخ می دهد و به همه وزارتخانه ها بر می گردد.

حمیدیان تاکید کرد: خانواده یک سوم در تربیت نوجوان نقش دارد. نمی توانیم تمام تکیه گاه را بر خانواده ، مدرسه و یا جامعه قرار داد و باید هر سه در این راستا به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: تربیت موثر است و از طریق کنترل نمی توانیم جوان را تربیت کنیم، باید فضا و شرایطی را ایجاد کنیم که جوان و نوجوان شوق، انگیزه مطالعه، ورزش و فعالیت های فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark